Film

Kino Charlie - kwiecień - maj

 

 

16. kwietnia 2010  "DOKTRYNA SZOKU", reż.  Michael Winterbottom, Mat Whitecross – PREMIERA tylko  

W KINIE CHARLIE 

 

"The Shock Doctrine", to pierwszy pełnometrażowy dokument ("Droga do Guantanamo" była dokumentem fabularyzowanym) w karierze Winterbottoma. Angielski reżyser bierze w nim na warsztat teorie Naomi Klein, która w książce pod tym samym tytułem opisuje jak neokonserwatyści spod znaku Miltona Friedmana, zwolennicy jednego z wielu nurtów ekonomicznych - tak zwanej "szkoły chicagowskiej" - rozprzestrzenili swoją doktrynę na terenie całego świata. Praktyki przez nich stosowane Klein określa mianem "kapitalizmu kataklizmowego". Opiera się on na sojuszu polityków i kapitalistów, którzy wykorzystują przełomowe momenty w historii - niepokoje społeczne, zmiany ustrojów, wojny i naturalne kataklizmy - do wprowadzenia niepopularnych reform, likwidacji osłon socjalnych, zaszczepienia idei wolnego rynku i uzależnienia państwa od międzynarodowych organizacji finansowych. 

 

Swój film Winterbottom rozpoczyna od ukazania źródeł teorii Miltona Friedmana, której początki sięgają kontrowersyjnych badań kanadyjskiego psychiatry, Ewena Camerona. Ten, za pomocą potężnych dawek elektrowstrząsów, "prał" mózgi swoich pacjentów, a po tym jak zostali już pozbawieni wszelkich wspomnień, rozpoczynał programowanie ich w zupełne nowy sposób. Film Winterbottoma podążając za teoriami Klein ukazuje, że teoria Miltona Friedmana działa na bardzo podobnych zasadach. Słynny ekonomista, laureat nagrody Nobla, zauważył, że w czasach kryzysu, kiedy wszystkie dotychczasowe punkty odniesienia znikają, ludzie są przerażeni i całkowicie zdezorientowani. Naukowiec doszedł do wniosku, że istnieje wtedy znakomita okazja do przeprowadzenia radykalnych reform gospodarczych. 

 

Łącząc nagrania z wykładów Klein z materiałami archiwalnymi, Winterbottom tworzy alternatywną wersję współczesnego świata. Rozpoczyna od rewolucji w Chile, podczas której władzę przejął Augusto Pinochet, przewrotów w Argentynie, Brazylii i innych krajach Ameryki Południowej, aby dojść w końcu do Europy, w tym Wielkiej Brytanii, Rosji i Polski, a skończyć na amerykańskiej inwazji i okupacji Iraku w 2003 roku. 

 

Angielski reżyser ukazuje jak z pominięciem procedur demokratycznych i za pomocą okrutnych represji, tortur i zabójstw dokonywanych w imię lepszej, szczęśliwszej i bogatszej przyszłości, teorie Miltona Friedmana były wprowadzane w życie i jak dzięki nim sojusze między garstką największych korporacji a klasą polityków powodują, że cała władza skupia się w ich rękach. Jego film jest także wymierzony przeciwko zmarłemu przed trzema laty Friedmanowi, który często osobiście instruował polityków w kwestii aplikacji "terapii szokowej" i szczegółów swojej doktryny i - podobnie jak książka Klein - może stać się symbolem oporu przeciwko neoliberalizmowi i krytyką kapitalistycznej żądzy zysku.     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 23. kwietnia 2010  "ZAKAZANE OWOCE", reż. Dome Karukoski – PREMIERA tylko W KINIE CHARLIE

 

  

W kwietniu na ekrany polskich kin wejdzie szwedzki film zatytułowany "Zakazane owoce". Dwie osiemnastolatki z konserwatywnej wspólnoty religijnej wyjeżdżają do wakacyjnej pracy w mieście. Głodna życia i przygód Maria potajemnie ucieka z rodzinnego domu, aby poznać świat zakazany i potępiony przez jej religię. Dużo spokojniejsza Raakel niechętnie opuszcza wiejską idyllę i wyrusza za Marią jedynie z obawy, by przyjaciółka nie straciła wiary i nie opuściła wspólnoty na zawsze. To lato - pełne niebezpiecznych pokus, intensywnych doznań i złamanych zakazów - nieodwracalnie zmieni ich życie.  

 

O filmie tak mówi reżyser filmu Dome Karukoski: Uważam, że tłumienie własnych uczuć to największe więzienie dla człowieka. Gdy musisz się wstydzić własnych pragnień i potrzeb. Gdy musisz czuć się winny, że drzemie w tobie tak pierwotna siła jak libido. Życie w takim więzieniu - które sami sobie stwarzamy - jest chore. Celem konserwatywnych laestadian jest przetrwanie ich wiary. Według interpretacji kościołów laestadiańskich nasze słabości i pragnienia dowodzą, Że istota ludzka rodzi się zła. Nie wydaje mi się, aby na tym miała polegać wiara. Wiara powinna nas chronić jak siatka zabezpieczająca i wspierać przy dokonywaniu Życiowych wyborów. Młodzi ludzie mają szczególnie delikatną konstrukcję, przez co różne powszechnie przyjęte normy odciskają na nich bardzo silne piętno. Albo świeckie media popychają ich w kierunku współczesnych "wartości", nawołując: zarabiaj duże pieniądze, bądź piękna, uprawiaj przygodny seks, przeżyj najlepszy orgazm; albo kościół nakazuje: ukrywaj swoją seksualność i swoje własne pragnienia. Jak pośród tych skrajności znaleźć swoją własną drogę? Jak w pełni dorosnąć i nauczyć się podejmować samodzielnie decyzje? O tej przygodzie opowiadają "Zakazane owoce". 

 

FESTIWALE: 

 Göteborg International Film Festival, Szwecja - Nagroda za najlepsze zdjęcia (Tuomo Hutri) 

European Film Market, Berlin, Niemcy 

Cannes Marché du Film, Francja 

The Transilvania International Film Festival, Cluj-Napoca, Rumunia 

Shanghai International Film Festival, Chiny 

Otranto Film Festival, Włochy 

Karlovy Vary International Film Festival, Czechy 

11th Seoul International Youth Film Festival, Korea Płd. 

European Film Festival Palic, Serbia, 

International Film Summerfest, Durres, Albania 

Festroia International Film Festival, Portugalia - C.I.C.A.E. Award, Złoty Delfin (najlepszy film), Srebrny Delfin dla najlepszej aktorki (Amanda Pilke) 

 Nordkapp Filmfestival, Norwegia 

Hamptons Film Festival, USA 

WienXtra, Austria 

 

LAESTADIANIZM to konserwatywny nurt odnowy religijnej w luteranizmie, którego początki sięgają lat 40. XIX wieku. To obecnie największy luterański ruch odrodzeniowy w Skandynawii. Ogólną liczbę wyznawców na całym świecie szacuje się na 150.000-220.000, z czego 110.000 mieszka w Finlandii, głównie w regionie Północnej Ostrobotnii, w centrum oraz na zachodnim wybrzeżu. Sami wyznawcy nie używają nazwy "Laestadianie", mówią o sobie po prostu "Chrześcijanie".  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

23. kwietnia 2010  "HEL", reż. Kinga Dębska– PREMIERA tylko W KINIE CHARLIE

 

 

 

Piotr jest psychiatrą. Siedzi na nocnym dyżurze, gdy na jego oddział  przywożą chłopaka. To Kamil (Lesław Żurek) – syn, którego nie widział całe lata. Chłopak znika ze szpitala równie szybko, jak się pojawił. Jednak Piotr postanawia nawiązać z nim kontakt. Zaprasza go do siebie i poznaje ze swoją piękną, młodą narzeczoną (Anna Geislerová). Po wizycie Kamila kobieta uświadamia sobie, że Piotr jest dla niej zagadką i naprawdę nic o nim nie wie. A Piotr rzeczywiście skrywa mroczną tajemnicę...  

 

Debiutancki film Kingi Dębskiej „Hel” ma nieprawdopodobną siłę rażenia. To historia opowiedziana bardzo subtelnie i pięknie. Mocny temat 

 

i znakomita obsada: Rafał Królikowski, Anna Geislerová, Lesław Żurek sprawiają,  że wierzysz w tę historię do końca. Bo jest głęboko ludzka.  

 

 Po 17. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Febiofest w Pradze: Przede wszystkim chwalono samą  historię, jej mocne, prawdziwe emocje, autentyczność oraz to, że nie gloryfikuje narkotyków. Zwrócono uwagę na to, że jest to jedna z nielicznych filmowych opowieści, w której potraktowano problem uzależnienia z pełną surowością. Polską reżyser komplementowano za to, że nie idealizuje poruszanego przez siebie tematu, ukazuje zgubny wpływ narkotyków na ludzkie życie bez filmowego retuszu, ale i bez zbędnego dydaktyzmu.  

 

„Chciałam pokazać, że człowiek jest taką niewiarygodną istotą, która ma jasną 

 

i ciemną stronę. I dlatego toczy się w nim nieustanna walka. Wolałam stworzyć  bohatera, który się ze sobą zmaga. Jest polem bitwy, a nie krajobrazem po bitwie.” Kinga Dębska  

 

„Każdy z nas ma w sobie bombę zegarową. W wyniku splotu pewnych zdarzeń, często przypadkowych, mechanizm może zostać uruchomiony. Jak w antycznej tragedii. Na tym polega siła tego scenariusza.” Paweł Królikowski  

 

 „Na ściszonej, uwewnętrznionej kreacji Pawła Królikowskiego jako lekarza psychoterapeuty zagrożonego nałogiem opiera się udany debiut Kingi Dębskiej Hel" Tadeusz Sobolewski, Gazeta Wyborcza  

 

„(…) w Helu rządzi Paweł Królikowski, który w roli doktora na sinusoidzie życia jest po prostu rewelacyjny. Kto tego aktora zna tylko z telewizyjnego serialu Ranczo, ten pewnie nie uwierzy, ale tak właśnie jest. Pawłowi Królikowskiemu Borys Szyc również mógłby buty czyścić. A i podłogę od czasu do czasu wyfroterować też.” Lech Kurpiewski, Newsweek  

 

„Fabularny debiut dokumentalistki imponuje dojrzałością, umiejętnym potraktowaniem niełatwego tematu, który mimo swojego ciężaru nie przytłacza. (…) Udaje się również uciec przed sentymentalizmem. a finałowe przesłanie obrazu jest jednocześnie bardzo syntetyczne (…) i daje się czytać dużo bardziej uniwersalnie, 

 

w oderwaniu od uzależnień” Lech Moliński, Stopklatka 

 

  

 

PROJEKTOR ŁÓDZKI: PREMIERA FILMU "PTAKI" MARTY STÓŻYCKIEJ 

I "PRZEWODNIK" MATEUSZA JARMULSKIEGO  

24. kwietnia 2010 r., g. 18:00, Kino Charlie 

 

Wstęp wolny  

 

 Przewodnik 

 

Grupa mężczyzn podróżuje przez pustynie w poszukiwaniu wody. Wsród nich jest niewidomy starzec. 

 

O autorze: 

 

Mateusz Jarmulski 

Ukończył kierunek animacji w PWSFTViT w Łodzi. Podczas studiów, oprócz realizowanych etiud, tworzył animacje do etiud reżyserskich. Jego szkolne filmy były pokazywane, otrzymywały nagrody i wyróżnienia na festiwalach krajowych i międzynarodowych.  

 

 

Ptaki 

 

Animowany thriller o małej księżniczce zamkniętej w samotnej wieży pośrodku pustkowia. Dziewczynka w żaden sposób nie może zapanować nad niesłabnącym głodem. Film jest przestrogą dla wszystkich tych, którzy nie wiedzą co to umiar!  

 

Strona internetowa filmu: www.ptakifilm.pl 

 

O autorce: 

 

Marta Strozycka 

Urodziła się w 1984 roku w Głogowie. Ukończyła studia na kierunku animacji w Szkole Filmowej w Łodzi. Do tej pory zrealizowała trzy etiudy animowane, a także organizowała warsztaty i przegląd animacji.  

 

Filmography: 

2004 "Ich dwoje"  

2006 "Dzieci lubią misie" 

2007 "Wesole miasteczko"  

2010 "Ptaki"  

 

 

 

 

 

W ramach Przeglądu Nowego Kina Francuskiego 

"WELCOME" - POKAZ NAJLEPSZEGO FILMU 

FESTIWALU WARSZAWSKIEGO 

1-4 maja 2010 r., Kino Charlie  

 

1 maja rozpoczyna się  Przegląd Nowego Kina Francuskiego, który ma na celu przybliżenie polskiej publiczności najciekawszych dokonań  tamtejszej kinematografii na przełomie ostatnich kilku lat. Jednym z filmów pokazywanych w ramach tego wydarzenia jest obraz zatytułowany "Witamy" (Welcome ) w reżyserii Philippe'a Lioreta, który wraz z "Domem złym" zdobył nagrodę publiczności zeszłorocznego Warszawskiego Festiwalu Filmowego. 

 

Głównym bohaterem filmu Lioreta jest Simon, podstarzały ex-mistrz w pływaniu, który wypalił się w rytmie codziennych życiowych wyzwań i odpowiedzialności. Pracuje jako ratownik na basenie, rutynowo przeżywając kolejne dni, a żona-aktywistka od niego odeszła, bo przestała w nim zauważać pasję i jakiekolwiek ideały. To wszystko ulega przemianie, kiedy na horyzoncie pojawia się siedemnastoletni Kurd o imieniu Bilal, który uciekł z Iraku, aby dostać się do swojej ukochanej mieszkającej z rodziną w Londynie. Niestety jego podróż skończyła się we Francji, bowiem jako nielegalny imigrant nie może przekroczyć kanału La Manche. Prostolinijny chłopak, pełen wewnętrznego żaru i młodzieńczej werwy, sprawi, że Simon zacznie inaczej patrzeć na życie. A kiedy Bilal, nie mając innych perspektyw na dostanie się do Londynu, porwie się na przepłynięcie kanału wpław, Simon odnajdzie w sobie ukryte pokłady idealizmu, które wydawało mu się, że bezpowrotnie utracił i zacznie chłopakowi pomagać, nie zważając na hipokryzję sąsiadów i grożące mu konsekwencje prawno-finansowe.  

 

Brzmi znajomo? Dla niektórych powinno, bowiem "Witamy" jest pod wieloma względami bliźniaczo podobne do "Spotkania" ("The Visitor") Toma McCarthy'ego. W obu filmach zagubiony w rytmie codzienności podstarzały bohater spotyka młodego imigranta, który znajduje się w kraju nielegalnie, po czym wywiązuje się między nimi więź przyjaźni. W obu filmach motywem podskórnym jest wadliwa polityka imigracyjna własnych krajów (Francji i Stanów Zjednoczonych), która doprowadza do biurokratycznych absurdów oraz bezceremonialnego łamania podstawowych praw ludzkich. W obu obrazach siłą napędową głównych bohaterów jest miłość. Simon początkowo pomaga Bilalowi, żeby wywrzeć wrażenie na żonie, dopiero potem angażuje się mocno w całą sytuację, sprowadzając na siebie gniew władz. I choć cała historia ma smutny wydźwięk, to Simon, podobnie jak bohater "Spotkania", wychodzi z niej zmieniony. 

 

"Witamy" to piękny, humanistyczny portret ludzkiej siły i wytrwałości w dążeniu do upragnionego celu. To również słodko-gorzki film o fałszywym pojmowaniu liberalności, opowiadający o tym, że człowiek potrafi być człowiekowi wilkiem, a nadzieja, jakkolwiek słabo się tląca, umiera zawsze ostatnia. Warto go obejrzeć i ustosunkować się do zawartych w nim wydarzeń; pomyśleć sobie, co by się zrobiło na miejscu Simona, a co będąc w skórze Bilala. I czy aby na pewno pierwsza myśl przychodząca do głowy jest tą prawdziwą.  

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRZEGLĄD NOWEGO KINA FRANCUSKIEGO  

1 - 4 maja, kino Charlie  

 Wspólnie z Ambasadą  Francji i Gutek Film zapraszamy w dniach na Przegląd Nowego Kina Francuskiego. W ramach przeglądu zostaną zaprezentowane najnowsze osiągnięcia kinematografii francuskiej. 

 

Program: 

 

1 maja 

godz. 17.00 - CI, KTÓRZY ZOSTANĄ (CEUX QUI RESTENT) 

 

2 maja 

godz. 17.00 - PIOSENKI O MIŁOŚCI (LES CHANSONS D'AMOUR) 

 

3 maja 

godz. 17.00 - PEWNEGO LATA (L'HEURE D'ETE) 

 

4 maja 

godz. 17.00 - WITAMY (WELCOME) 

godz. 19.00 - DLA SYNA (POUR UN FILS) 

 

 

 CI, KTÓRZY ZOSTANĄ 

(Ceux qui restent) 

reż. Anne Le Ny 

Występują: Vincent Lindon, Emmanuelle Devos, Yeelem Jappain, Anne Le Ny 

Premiera we Francji: 29/08/07 

Czas trwania : 94mn  

 

Bertrand i Lorraine są tymi, którzy zostali... Snują się po korytarzach zadając sobie zakazane pytania. Rzucają się w oczy w kiosku z gazetami, zbyt głośno się zachowują w kawiarni i popalają w ukryciu, na dachu szpitala gdzie leczą się ich współmałżonkowie. Aby zwalczyć w sobie poczucie winy, że są zdrowi Bertrand et Lorraine postanowili pomóc sobie nawzajem aby dalej móc żyć, cieszyć się i kochać. 

 

 

 PIOSENKI O MIŁOŚCI 

(Les Chansons d'amour) 

reż. Christophe Honoré 

Występują: Louis Garrel, Ludivine Sagnier, Chiara Mastroianni, Clotilde Hesme 

Premiera we Francji: 23/05/07 

Czas trwania: 95mn  

 

Wszystkie piosenki o miłości opowiadają te same historie : "Zbyt wielu ludzi cię kocha", "Nie mógłbym bez ciebie żyć", "Sorry Angel". Piosenki o miłości opowiadają także i tę historię... 

 

 

 PEWNEGO LATA 

(L'heure d'été) 

reż. Olivier Assayas 

Występują: Juliette Binoche, Charles Berling, Jérémie Renier 

Premiera we Francji: 2007 

Czas trwania : 100 min 

 

Piękny dzień lata. W rodzinnym domu Frédéric, Adrienne, Jérémie i ich dzieci świętują 75 urodziny swojej matki, Hélene Berthier, która poświęciła swoje życie dziełu wuja, malarza Paula Berthier. Nagłe zniknięcie Hélene parę miesięcy później zmusi rodzinę do stawienia czoła problemom przeszłości. 

 

 

 WITAMY 

(Welcome) 

reż. Philippe Lioret 

Występują: Vincent Lindon, Firat Ayverdi, Audrey Dana, Thierry Godard, Selim Akgül, Premiera we Francji: 11/03/09 

Czas trwania: 110 min  

 

Aby wywrzeć wrażenie na swojej żonie, Simon, ratownik na basenie w Calais postanawia w tajemnicy pomóc młodemu kurdyjskiemu imigrantowi, który ma zamiar przepłynąć wpław kanał La Manche... 

 

 

 DLA SYNA 

(Pour un fils) 

reż Alix de Maistre  

Występują: Miou-Miou, Olivier Gourmet, Kevin Lelannier , Josse Pauw (de), Laurent Capelluto 

Premiera we Francji: 04/03/09 

Czas trwania: 97 min  

Od czasu porwania jej syna Toniego, 10 lat temu, Catherine próbuje zbudować swoje życie na nowo. Mieszka sama z 8 letnim synkiem, Hugo. Pewnego wieczoru odwiedza ja Omer policjant, który prowadził śledztwo w sprawie zniknięcia Toniego. Wydaje się, że tak jak w przypadku Catherine, ta tragedia nie daje mu spokoju. W tajemniczych okolicznościach zostaje odnaleziony młody chłopak. Utrzymuje, że jest synem Catherinie i ma jedno pragnienie: odnaleźć w końcu swoja matkę... 

 

 

 

 

  

 

WEEKEND Z CYFROWYM PLANETE DOC REVIEW 

 7-9 maja 2010 r., Kino Charlie  

 

WITAMY PO RAZ DRUGI WIDZÓW WEEKENDU Z CYFROWYM PLANETE DOC REVIEW W KINACH STUDYJNYCH! 

 

Celem PLANETE DOC REVIEW jest jest upowszechnianie sztuki filmowej w sposób jak najbardziej egalitarny. Chodzi o to, aby miejsce zamieszkania nie ograniczało dostępu do oglądania filmów. Weekend z Cyfrowym PLANETE DOC REVIEW jest jedyną i jak na razie unikalną tego typu inicjatywą w Polsce. Chcemy, aby jak najwięcej widzów mogło uczestniczyć  

w festiwalu filmowym na miarę XXI wieku. 

 

W drugiej edycji Weekendu z Cyfrowym PLANETE DOC REVIEW zaprezentujemy sześć filmów pełnometrażowych, które zawalczą o nagrody na tegorocznym festiwalu. Są to głośne na  

świecie obrazy, w których jak w lustrze odbijają się problemy współczesności. Kinowy film dokumentalny, bo właśnie taki rodzaj sztuki pokazujemy na festiwalu, może być źródłem głębokich przeżyć filmowych, a także refleksji nad kondycją człowieka. Może być również iskrą motywującą do zastanowienia się nad własną wizją świata. Żyjemy przecież w cywilizacji strachu, w której cenzura polityczna została zastąpiona cenzurą pieniądza, bowiem najlepiej sprzedają się informacje wywołujące przerażenie. Poruszane w mediach tematy muszą się opłacać. Dobry film dokumentalny nie podlega tym prawomi przez to pozwala poszerzyć naszą świadomość. Za newsami stoją zawsze ludzie, i to tacy sami jak my. Warto ich poznać bliżej! 

 

Żyjąc w globalnej wiosce, powinniśmy pamiętać, że naszymi sąsiadami są wszyscy, nawet ci, którzy mieszkają tysiące kilometrów od nas. W programie Weekendu zaprezentujemy więc filmy, których bohaterami są zwykli ludzie, i to właśnie ich przeżycia będziemy pamiętać po wyjściu z kina. 

 

  

 

PRZEGLĄD KINA DUŃSKIEGO 

Maj 2010 r., Kino Charlie  

 

 Nie bój się mnie (Den du frygter), reż. Kristian Levring, Dania 2008, 95 min., dramat/thriller 

 

Michael przechodzi trudny okres w życiu. Przykładny dotąd mąż i ojciec, traci poczucie celu i wartości jakichkolwiek działań. Gdy nadarza się okazja wzięcia udziału w testach klinicznych nowego leku antydepresyjnego, Michael nie waha się ani chwili. Niestety, z powodu zaskakujących skutków ubocznych zażywania leku, testy kliniczne zostają przerwane. Michael kontynuuje terapię na własną rękę. Sprawy rodzinne wymykają się spod kontroli. 

 

Znakomita obsada aktorska: Ulrich Thomsen ("Bracia", "Jabłka Adama") w roli Michaela; Paprika Steen ("Festen", "Idioci", "Tylko ona", "Otwarte serca") w roli jego żony oraz Lars Brygmann ("Strasznie szczęśliwi", "Za przyzwoleniem", "Biała noc") jako lekarz. Reżyser Kristian Levring jest jednym z czterech sygnatariuszy manifestu Dogmy (obok von Triera, Vinterberga i Kragh-Jacobsena). 

 

http://www.dfi.dk/faktaomfilm/danishfilms/dffilm.aspx?id=20367%20 

 

 

 

 

 

 O czym nie wie nikt (Det som ingen ved), reż. Soren Kragh-Jacobsen, Dania 2008, 99 min., thriller polityczny 

 

Gdy w niewyjaśnionych okolicznościach ginie siostra Thomasa, ten rozpoczyna prywatne dochodzenie. Z każdym dniem staje się coraz bardziej prawdopodobne, że to - zatajona przed rodziną - kariera ich ojca w służbach wywiadu mogła doprowadzić do śmierci siostry. Znajomi ojca nabierają wody w usta, ale Thomas i przyjaciółka siostry chcą dowieść prawdy za wszelka cenę. Czy Thomas wycofa się ze śledztwa w obliczu zagrożenia życia swoich najbliższych? 

 

Soren Kragh-Jacobsen ("Mifune") należy do czołówki duńskich reżyserów i jest jednym z czterech sygnatariuszy manifestu Dogmy (obok von Triera, Vinterberga i Levringa). W roli głównej w "O czym nie wie nikt" obsadził Andersa W. Berthelsena, znanego polskiej publiczności z "Mifune" i "Włoskiego dla początkujących". 

 

http://www.dfi.dk/faktaomfilm/danishfilms/dffilm.aspx?id=18988 

 

 

 

 

 

 Płomień i Cytryna (Flammen & Citronen), reż. Ole Christian Madsen, Dania 2008, 130 min., dramat/film wojenny 

 

Kopenhaga, rok 1944. Dania znajduje się pod okupacją nazistów. Płomień i Cytryna są członkami duńskiego ruchu oporu. Ich zadaniem jest rozprawienie się z kolaborantami. Gdy Płomień otrzymuje polecenie zabicia swojej kochanki, kurierki Ketty, zaczyna kwestionować rozkazy. W gąszczu zależności i tajemnic niełatwo zorientować się kto jest wrogiem, a kto przyjacielem. 

 

Film oparty na faktach. Wspaniałe zdjęcia i efekty specjalne. Współczesną Pragę i Kopenhagę, gdzie kręcono film, przemieniono - dzięki obróbce komputerowej - w Kopenhagę lat czterdziestych. W roli Cytryny wystąpił rewelacyjny Mads Mikkelsen, znany z "Casino Royale", "Jabłek Adama" i "Tuż po weselu". 

 

http://www.dfi.dk/faktaomfilm/danishfilms/dffilm.aspx?id=10647 

 

 

 

 

 

 Kandydat (Kandidaten), reż. Kasper Barfoed, Dania 2008, 94 min., thriller 

 

Jonas Bechmann jest młodym, dobrze rokującym adwokatem i synem znanego prawnika. Gdy ojciec ginie w tajemniczych okolicznościach, Jonas próbuje wyjaśnić okoliczności jego niespodziewanej śmierci. Prywatne śledztwo nabiera tempa, gdy sam Jonas zostaje podejrzany o brutalne morderstwo nieznajomej dziewczyny. Czy Jonas ulegnie szantażom? Kto stoi za śmiercią ojca i co wydarzyło się feralnej nocy, po której Jonas budzi się w pokoju hotelowym obok martwej kobiety? 

 

W roli głównej, doskonale znany polskiej widowni, Nikolaj Lie Kaas ("Jabłka Adama", "Rekonstrukcja", "Bracia", "Idioci"). 

 

http://www.dfi.dk/faktaomfilm/danishfilms/dffilm.aspx?id=19927 

 

 

 

 

 

 Dwa światy (To Verdener), reż. Niels Arden Oplev, Dania 2008, 108 min., dramat 

 

Sara i jej rodzina są wyznawcami Jehowy. Dziewczyna, serdeczna i pełna empatii, należy do najgorliwszych świadków i zapowiada się na zdolnego werbownika. Pewnego dnia poznaje chłopaka spoza kręgu wyznawców Jehowy i zakochuje się w nim z wzajemnością. Sara staje przed niełatwym wyborem - Teis czy rodzina. Kontynuacja romansu oznacza zerwanie więzów z najbliższymi. 

 

Opowieść o dorastaniu i trudnych życiowych wyborach. Niebanalne osadzenie fabuły w kręgu świadków Jehowy. Niels Arden Oplev wyreżyserował także "Millenium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" - ekranizację powieści szwedzkiego powieściopisarza Stiega Larssona. 

 

http://www.dfi.dk/faktaomfilm/danishfilms/dffilm.aspx?id=20422 

 

 

 

 

 

Film dokumentalny 

 

 Roskilde (Roskilde), reż. Ulrik Wivel, Dania 2008, 99 min., dokument 

 

Film dokumentalny o kultowym duńskim festiwalu muzycznym Roskilde. 

 

http://www.dfi.dk/faktaomfilm/danishfilms/dffilm.aspx?id=10404 

 

 

 

 

 

Film dla dzieci 

 

 Kolarz i tancereczka - baśń o dwóch komarach (Cykkelmyggen og Dansemyggen), reż. Jannik Hastrup i Flemming Quist Moller, Dania 2007, 79 min., film animowany 

 

Opowieść o komarze Egonie, który nie bardzo umie latać. Z pomocą przyjaciół oraz dzięki swojemu sprytowi i dobremu sercu potrafi jednak dokonywać wielkich rzeczy. 

 

http://www.dfi.dk/faktaomfilm/danishfilms/dffilm.aspx?id=18543%20 

 

 

 

 

 

Film dla dzieci 

 

 Święta Karli (Karlas Kabale), reż. Charlotte Sachs Bostrup, Dania 2007, 92 min., film fabularny (od lat 9) 

 

Dziesięcioletnia Karla nienawidzi atmosfery przedświątecznych przygotowań. Jej mama jest wtedy zdenerwowana i nie ma czasu dla swoich pociech. Tej zimy miarka się przebrała i Karla wyrusza w świat. 

 

http://www.dfi.dk/faktaomfilm/danishfilms/dffilm.aspx?id=19106 

 

  

 

 

KONCERT MARKA DYJAKA 

 Maj 2010 r., Kino Charlie 

 

Szczegóły wkrótce 

 

Marek Dyjak (ur. 18 kwietnia 1975 w Świdniku) - kompozytor i polski wokalista. 

 

Z wykształcenia hydraulik, laureat Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie, zwycięzca Festiwalu Artystycznego Młodzieży Akademickiej "FAMA" w Świnoujściu oraz zdobywca drugiej nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Wokalnym w Bydgoszczy. 

Jest liderem zespołu grającego pod jego nazwiskiem w którego skład wchodzą: Jerzy Małek (trębacz), Zdzisław Kalinowski (pianista), Paweł Puszczało (kontrabasista), Roman Ślefarski (perkusista). Poza koncertowaniem z bandem, występuje także solo, lub tylko z trębaczem. 

Skomponował muzykę do przedstawienia Zbrodnia i kara, w reżyserii Edwarda Żentara. Poza tym napisał muzykę do Mistrza i Małgorzaty, w reżyserii Andrzeja Marczewskiego. 

Ma za sobą także debiut aktorski w filmie Adka Drabińskiego - Kalipso czy role ślepca w Fauście, w reżyserii Fred Apke. 

Dyskografia 

Albumy 

Sznyty (1997) 

Dyjak od wschodu (1998) 

W samą porę (2001) 

Ostatnia (2004) 

Jeszcze raz (2009)

Kino-Galeria Charlie ul.Piotrkowska 203/205 90-451 Łódź

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 13 kwietnia 2010 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca