Literatura

Marcin Sendecki: „Farsz”

Nakładem Biura Literackiego ukazał się „Farsz”, nowy tom wierszy Marcina Sendeckiego.

„Czytałem ostatnio sporo Karpińskiego, Słowackiego, Iwaszkiewicza - mówi Sendecki. - To są rzeczy przejmujące i wzruszające, które często sprawiają, że w oczach ni stąd, ni zowąd pojawiają się łzy. Książka nazywa się 'Farsz', a farsz może także mieć coś wspólnego ze łzami (zważywszy, że dodaje się doń czasem cebuli). Od farszu jest też całkiem blisko do fałszu, więc rzęsiste łzy mogą nagle okazać się łzami krokodylowymi. Tak czy inaczej, wypada płakać dopiero po lekturze, bo łzy mogą przesłonić litery”.

 

Marcin Sendecki urodził się w 1967 roku. Wydał dotąd dziesięć książek i arkuszy poetyckich - ostatnio „Trap” (2008, nominacja do Silesiusa i nagrody TVP Kultura), „22” (2009, nominacja do Silesiusa) i „Pół” (2010, nominacja do Silesiusa i nagrody TVP Kultura), tłumaczył poematy Paula Bowlesa i Jamesa Schuylera.

 

Zredagował (z Marcinami Baranem i Świetlickim) dwie antologie poezji kryminalnych: „Długie pożegnanie. Tribute to Raymond Chandler” (1997) oraz „Żegnaj, laleczko. Wiersze noir” (2010). Wydał też antologię „Pogoda ziemi. Wiersze polskie po 1918 roku” (2010). Mieszka w Warszawie, pracuje w „Przekroju”.

 

Premiera tomu „Farsz” jest częścią Portowego projektu „Warszawa Poetów”. To właśnie w jego ramach nakładem Biura Literackiego ukazały się niedawno tomy Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego „Imię i znamię”, „Rubryki strat i zysków” Jacka Dehnela oraz „O dwa kroki stąd (1992-2011)”. Warszawscy poeci będą gośćmi przyszłorocznej, siedemnastej edycji festiwalu Port Literacki we Wrocławiu, która rozpocznie się 20 kwietnia.

 

„Farsz” w poezjem.pl >>>
http://www.poezjem.pl/pl/open/catalog/on/product/id/113889

Przeczytaj wiersze z tomu Marcina Sendeckiego w Przystani! >>>
http://biuroliterackie.pl/przystan/czytaj.php?site=200&co=txt_3971


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 24 kwietnia 2011 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca