Literatura

„K.I.S.S.” Tomasza Pruska czyta Magdalena Cielecka

 

Od poniedziałku, 30 czerwca br. na antenie Radia TOK FM można słuchać fragmentów powieści Tomasza Pruska „K.I.S.S.” w interpretacji Magdaleny Cieleckiej. Audycja „Książka na głos” jest nadawana do piątku, 11 lipca br. po godz. 21.00.

 

- Są noce, kiedy nie mogę zasnąć myśląc o tym, co spotkało mnie przez ponad 20 lat pisania o giełdzie. Poznałem sprawy, które miały zaskakujące inspiracje, nieoczekiwane zwroty akcji i finały, które teoretycznie nie powinny nigdy mieć miejsca. Od lat rosła we mnie pokusa, aby pokazać jak wygląda ciemna strona rynku, bezwzględna gra interesów, kto trzyma władzę na parkiecie, dlaczego intryguje, pomawia, niszczy, aby osiągnąć cele. I co może spotkać tych, którzy się przeciwstawili, ale nie mieli wystarczającej liczby szabel, nie docenili siły układu biznesowego, którego interesy naruszyli. Nie zawsze chodzi o pieniądze, czasem o osobisty rewanż, zemstę, do której biznes giełdowy jest tylko narzędziem. Dlatego napisałem "K.I.S.S", która choć z fikcyjną fabułą i bohaterami, nawiązuje do realiów środowiska giełdowego - mówi Tomasz Prusek.

 

Akcja „K.I.S.S.” dzieje się w środowisku giełdowym w Warszawie i na Wall Street w czasie kryzysu finansowego przypieczętowanego upadkiem legendarnego banku Lehman Brothers w 2008 r. Bohaterką jest Olga Kirsch, zarządzająca funduszem inwestycyjnym. Ma nie tylko talent, umiejętności i wiedzę, ale także osobiste i zawodowe zasady, które „chodzą na wysokich obcasach". To historia giełdowej walki przyzwoitości z chciwością, układami i władzą rekinów finansjery chroniących za wszelką cenę swoją pozycję. To finansowa „gra o tron” z kobietą przebijającą szklany sufit w roli głównej.

 

- Świat wnętrza światowej finansjery, gdzie chciwość, euforia, strach i panika są wszechobecne, fascynuje i mierzi zarazem. Powieść przeczytałem jednym tchem. Gorąco polecam - napisał w swojej recenzji na okładkę „K.I.S.S." Zenon Komar, bankier inwestycyjny, autor giełdowego bestsellera „Sztuka spekulacji".

 

W jutrzejszym wydaniu Magazynu Świątecznego „Gazety Wyborczej”, Tomasz Prusek rozmawia o zasadach na wysokich obcasach z Olgą Grygier-Siddons, która od 1 lipca została prezeską firmy doradczej PwC w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Kieruje z Warszawy ośmioma tysiącami osób pracującymi dla ponad 16 tys. klientów w 30 krajach, w tym w Rosji i na Ukrainie.

 


przysłano: 4 lipca 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca