Literatura

Andruchowycz, Karbido i Chain Smokers na Bruno Schulz Festiwal 2014

Bruno Schulz. Festiwal to nie tylko literatura, ale również inne dziedziny sztuki. Zatem i w czasie tegorocznej edycji nie może zabraknąć pozaliterackich wydarzeń.

 

Już pierwszego dnia Festiwalu  (14 października 2014) zapraszamy do klubu Firlej (Grabiszyńska 56) na koncert Jurija Andruchowycza i zespołu Karbido. Panowie po raz pierwszy we Wrocławiu pokażą swój nowy projekt zatytułowany ATLAS ESTREMO.

Mijająca w 2015 r. dekada wspólnej pracy Karbido i Andruchowycza, zakończenie trylogii „Samogon – Cynamon – Absynt” i historyczne zmiany dokonujące się dzisiaj w Ukrainie, w obliczu których nie możemy stać obojętni – oto geneza nowego projektu autorów, zatytułowanego ATLAS ESTREMO. Jak zawsze dotąd, podstawą i pretekstem jest twórczość Andruchowycza – tym razem jednak nie poezja, a proza z „Leksykonu Miast Intymnych” – książki będącej rodzajem mentalnej mapy, przewodnika po 111 miastach świata. Metropolie, miasta i miasteczka, które w mniejszym lub większym stopniu zostały rozpoznane i opisane przez pisarza – oto szczególna inspiracja dla Karbido.

 

Początek o godzinie 21.00. Wstęp wolny za okazaniem bezpłatnej wejściówki (do odbioru w Księgarni Hiszpańskiej Elite od 6 października oraz na godzinę przed koncertem).

 

Z kolei w piątek, 17 października 2014, zapraszamy do Sanatorium Kultury (ul. Przejście Garncarskie 2) na dwa następujące po sobie wydarzenia. Na początek slam Nie wiedziałem, że mówię prozą z Tomaszem Majeranem w roli mistrza ceremonii i prowadzącego oraz Ryszardem Krynickim, Marcinem Sendeckim i Andrzejem Sosnowskim w roli Jurorów. O muzykę zatroszczy się klawiszowiec Świetlików Michał Wandzilak. Literackie boje zwieńczy koncert Chain Smokers & Andrzej Sosnowski. Na oba wydarzenia wstęp wolny!

 

Chain Smokers - projekt muzyczno-literacki, oparty na połączeniu muzyki improwizowanej i polskiej poezji współczesnej; dotąd znany głównie ze współpracy z Andrzejem Sosnowskim, z którym w 2007 roku grupa wydała multimedialną płytę "Trackless" oraz w 2012 płytę "Dr Caligari resetuje świat". Ideą zespołu jest zbliżanie wartości muzyki i tekstu poetyckiego, wzajemne przenikanie się rytmiki wiersza i muzyki. Koncerty mają charakter jednorazowego wydarzenia, podróży dźwięków i towarzyszącego im poetyckiego słowa. 

 

Próbkę twórczości Chain Smokers i Andrzeja Sosnowskiego można obejrzeć TUTAJ oraz TUTAJ.

 

Międzynarodowy festiwal sztuki i literatury Bruno Schulz. Festiwal odbędzie się we Wrocławiu w dniach 14-19 października 2014. Zapraszam do odwiedzenia strony internetowej Festiwalu: http://brunoschulz.dybook.pl/ oraz FB Festiwalu: https://www.facebook.com/Dybookpl.


przysłano: 18 września 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca