Literatura

Spacerownik po żydowskiej Warszawie

Autorzy: Jarosław Zieliński, Jerzy S. Majewski

Tytuł: Spacerownik po żydowskiej Warszawie
Format: 165x216 mm
Liczba stron: 440
Cena detaliczna: 44,99 zł
ISBN: 978-83-268-1283-5
Wydawcy: AGORA, MUZEUM HISTORII ŻYDÓW POLSKICH POLIN

Data wydania: 3 października 2014 roku

 

SPACEROWNIK PO ŻYDOWSKIEJ WARSZAWIE


 

Przedwojenna żydowska warszawa to okazałe mieszczańskie kamienice i zapuszczone podwórka, kupcy, którzy obracają fortunami, ale też skromni ciułacze i drobni oszuści. To również muzyka sącząca się z eleganckich kawiarń i targowy jazgot. Gazeciarze, handlarki, cadykowie, „Królowie żelaza”. Przedwojenna żydowska warszawa to świat, którego już nie ma. Świat zabrany przez wojnę. Jarosław Zieliński i Jerzy S. Majewski podjęli próbę jego wskrzeszenia. Dotarli do wspomnień, notatek prasowych, książek, dokumentów i zdjęć.

„Spacerownik po żydowskiej Warszawie” skierowany jest do szerokiego grona odbiorców: warszawiaków i turystów zainteresowanych historią żydowskiej społeczności miasta. Jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie historią, kulturą i dziedzictwem polskich Żydów. Prezentuje miejsca związane z działalnością warszawskich Żydów, na przestrzeni stuleci. Są to obecne ośrodki życia, miejsca nie spełniające pierwotnej funkcji oraz miejsca nieistniejące. Ten praktyczny informator turystyczny pokazuje, że historia warszawskiej społeczności żydowskiej nie zakończyła się w czasie Zagłady.

Historia warszawskich synagog, domów modlitw i cmentarzy, biogramy osób związanych z opisanymi miejscami, ciekawostki, zdjęcia archiwalne i współczesne a także mapki ułatwiające nawigację powodują, że spacerownik jest atrakcyjnym, praktycznym i przejrzystym przewodnikiem.


Jarosław Zieliński
Historyk Warszawy, pisarz i publicysta, zastępca redaktor naczelnej miesięcznika „Stolica”. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji, w tym wielotomowego „Atlasu dawnej architektury ulic i placów Warszawy” (w latach 1995-2011 ukazało się 15 tomów), licznych monografii dotyczących zabytkowych obiektów i ulic Warszawy oraz przewodników turystycznych.


Jerzy S. Majewski
Historyk sztuki, varsavianista, dziennikarz Gazety Wyborczej. Autor cyklu „Warszawa nieodbudowana” publikowanego na łamach „Gazety Wyborczej” od 1993 r. a poświęconego dziejom dawnej architektury warszawskiej, losom jej mieszkańców i stylowi ich życia. Wybór z blisko tysiąca felietonów znalazł się w czterech opublikowanych dotąd wydaniach książkowych.

 


 

Książka „Spacerownik po żydowskiej Warszawie” do kupienia w Empikach, dobrych księgarniach i w salonach prasowych oraz na kulturalnysklep.pl a w formie e-booka na publio.pl

Informacje o nowościach wydawniczych: facebook.com/WYDAWNICTWOAGORA


przysłano: 30 września 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca