Literatura

"Gdańsk 1930-1945. Koniec pewnego Wolnego Miasta" - spotkanie autorskie

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Josepha Conrada Korzeniowskiego w Gdańsku i Wydawnictwo Oskar zapraszają na promocję książki Dietera Schenka "Gdańsk 1930-1945. Koniec pewnego Wolnego Miasta". Promocja odbędzie się 20 listopada 2014 roku o godzinie 18.00 w Bibliotece Manhattan, spotkanie poprowadzą Jan Daniluk i Krzysztof Grynder.
Książka Dietera Schenka to studium narodzin i rozwoju nazizmu w Wolnym Mieście Gdańsku. Po dojściu do władzy nazistów dostojne, hanzeatyckie miasto coraz bardziej zaczęło ulegać prymitywnej i totalitarnej ideologii narodowego socjalizmu. Obłędna polityka Hitlera i jego palatynów doprowadziła do stopniowego upadku Gdańska, którego tragiczny finał nastąpił w 1945 roku. O tym pisze autor, który jest cenionym badaczem zbrodni hitlerowskich, autorem m.in. biografii Alberta Fostera i Hansa Franka. Jedna z jego książek - Noc morderców. Kaźń polskich profesorów we Lwowie i holocaust w Galicji Wschodniej - została uznana przez Polskie Radio i Telewizję za "książkę historyczną roku 2012".

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 20 listopada 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca