Literatura

Promocja „Przewodnika po muzyce fortepianowej” w Warszawie

Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza na promocję „Przewodnika po muzyce fortepianowej” Marcina Tadeusza Łukaszewskiego. Spotkanie z autorem książki odbędzie się 11 grudnia 2014 r. o godz. 17:00 w Bibliotece Materiałów Orkiestrowych w Warszawie (ul. Fredry 8).

 

Dyskusję o publikacji urozmaici występ artystyczny, w programie którego znajdą się następujące utwory:

- Maski (nr I, VIII) Piotra Perkowskiego

- Dwie etiudy (nr V, VII) z cyklu 10 etiud Grażyny Bacewicz

- Toccata Mariana Borkowskiego

- Dwa preludia Pawła Łukaszewskiego

- Dwa mazurki (I, IV) Mariana Sawy

- Campane IV z cyklu Symfonie dzwonów Romualda Twardowskiego

 

Przewodnik po muzyce fortepianowej” jest adresowany głównie do melomanów, którym może służyć do poszukiwania informacji o najbardziej popularnych dziełach i kompozytorach muzyki fortepianowej. Książka została opracowana w taki sposób, aby mogła również być przydatna dla osób związanych zawodowo z muzyką (pianistów, nauczycieli gry fortepianowej oraz teoretyków muzyki i muzykologów). Autor miał przede wszystkim na względzie prezentację kanonu literatury fortepianowej, przedstawił też sylwetki i twórczość fortepianową wybitnych kompozytorów polskich, a wśród nich także tych mniej znanych ogółowi słuchaczy. W „Przewodniku...” omówione zostały zarówno solowe utwory fortepianowe, kompozycje na dwa fortepiany i na cztery ręce, muzyka kameralna z udziałem fortepianu (od tria do nonetu) oraz dzieła na fortepian z towarzyszeniem orkiestry. W niektórych omówieniach wskazane są dostępne nagrania płytowe, dotyczy to szczególnie muzyki polskiej.

 

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 9 grudnia 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca