Literatura

WIELCY NIEPOWAŻNI: Połamało się - twórczość Mirona Białoszewskiego

Tematem ostatniego spotkania z cyklu Wielcy niepoważni będzie twórczość Mirona Białoszewskiego, poety, prozaika, dramatopisarza. Przejęzyczenia, językowe zbiegi okoliczności, często zabawna i absurdalna gra ze słowem służyły mu do opisu rzeczywistości. „Bądźmy świnią sztuki – mówił. – Sztuka jest wszystkożerna”.

 

W ramach cyklu przywołamy zarówno poezję Białoszewskiego, jak i fragmenty tekstów Teatru Osobnego, który założył w swoim mieszkaniu wraz z Ludwikiem Heringiem i Ludmiłą Murawską.

scenariusz: Dorota Semenowicz
reżyseria: Maciej Podstawny
muzyka: Anna Stela
kuratorka cyklu: Dorota Semenowicz

występują: Anna Markowicz, Bartłomiej Bobrowski, Piotr Piksa, Mateusz Rusin,

 

Wielcy niepoważni to liryka, muzyka i dowcip. Pokazujemy, jak przenika się poważny i niepoważny nurt twórczości najbardziej znanych polskich poetów. Prezentujemy humor absurdalny, czasem sentymentalny i refleksyjny, innym razem podszyty goryczą. Do tej pory odbyły się czytania poświęcone twórczości futurystów, skamandrytów, Gałczyńskiego, Różewicza, Barańczaka i Szymborskiej. Chcemy pokazać, że poezja może nas rozśmieszyć, a mało liryczna codzienność może okazać się zaskakująco poetycka.

 

piątek, 12 grudnia, godz. 18.00, scena Studio
wstęp wolny

 


przysłano: 9 grudnia 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca