Literatura

Jarosław Marek Rymkiewicz odmówił przyjęcia nagrody...

...w wysokości 100 tysięcy złotych.

Wśród laureatów 8. edycji Nagrody Literackiej m.st. Warszawy znalazła się trójka poetów: Urszula Kozioł, Anna Piwkowska i Jarosław Marek Rymkiewicz, który odmówił przyjęcia nagrody.

Urszula Kozioł została nagrodzona w kategorii poezja za tom wierszy „Klangor”. Jury najważniejszym laurem, tytułem „Warszawskiego twórcy” i nagrodą w wysokości 100 tys.zł za całokształt twórczości postanowiło uhonorować Jarosława Marka Rymkiewicza. Poeta w swoim oświadczeniu napisał:

Dziękuję jurorom za uznanie dla mojej twórczości. Nie przyjmuję tej nagrody. Nie chcę i nie mogę być laureatem nagrody, której patronuje Hanna Gronkiewicz-Waltz – ze względu na jej postępowanie po zamachu w Smoleńsku.

Wobec takiej decyzji poety, pieniądze z nagrody postanowiono przeznaczyć na stypendia dla młodych pisarzy.

Nagrody w pozostałych kategoriach otrzymali:

Proza – Andrzej Stasiuk za książkę „Wschód” (Wydawnictwo Czarne).

Literatura dziecięca – tekst i ilustracjeAnna Piwkowska (tekst) i Emilia Bojańczyk (ilustracje) za książkę „Franciszka” (Fundacja Zeszytów Literackich).

Edycja warszawska::Elżbieta Markowska i Katarzyna Naliwajek-Mazurek za książkę „Warszawa 1939-1945. Okupacyjne losy muzyków” (Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego)

Nagrody przyznaje jury pod przewodnictwem prof. Andrzeja Z. Makowieckiego w składzie: Janusz Drzewucki, Karolina Głowacka, Joanna Kulmowa, Krzysztof Masłoń, Anna Romaniuk oraz Rafał Skąpski.

 

za: http://silesius.wroclaw.pl/2015/04/25/urszula-koziol-anna-piwkowska-i-jaroslaw-marek-rymkiewicza-laureatami/

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 26 kwietnia 2015 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca