Literatura

Wspominając Krzysztofa Lewandowskiego polecamy – Wspomnienia na wesoło

2 października zmarł Krzysztof Lewandowski, autor pozycji „Wspomnienia na wesoło”. Książka dowodzi, że humor potrafił zneutralizować atmosferę nawet najbardziej mrocznych czasów.

 

Nawet najczarniejsze myśli potrafi rozjaśnić uśmiech, a szczypta ironii osłodzić gorycz. Kiedy rozglądając się dookoła stwierdzamy, że rzeczywistość nam nie sprzyja, powinniśmy spróbować spojrzeć na wszystko pod innym kątem. Najpewniej w krzywym zwierciadle dojrzymy nowe, zabawne oblicze tych samych sytuacji i zdarzeń.

Krzysztof Lewandowski z zawodu i zamiłowania ogrodnik pozostawił po sobie zbiór dowcipów i anegdot opisujących Polskę i Polaków od czasów II wojny światowej do współczesności.


Dowcipy, anegdoty z czasów wojny i Polski ludowej, które znalazły się w książce Wspomnienia na wesoło przypominają nam, że humor potrafił zneutralizować atmosferę nawet najbardziej mrocznych czasów, pozwalając tym samym łatwiej przez nie przebrnąć. We Wspomnieniach… znajdziemy dowcipy o milicjantach, wojskowych i przywódcach politycznych Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, o lekarzach, turystach, Żydach i wiele obyczajowych, opisujących codzienność Polaków na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Słabo reprezentowany jest czas po przełomie w 1989 roku. Ciekawe dlaczego? Czy zrobiło się tak dobrze, że humor, jako broń, przestał być potrzebny? A może stracił swoją moc? Czy może jest już tak źle, że nawet dowcip nie pomoże?


przysłano: 8 pazdziernika 2015 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca