Literatura

Ostatnie wydarzenie Biura Literackiego w Przejściu 28 Listopada!

 

Po sześciu latach obecności na wrocławskim rynku Biuro Literackie żegna się z Przejściem Garncarskim i podsumowuje 5 lat Laboratorium Literackiego Europejskiej Stolicy Kultury, w ramach którego zrealizowane zostały 93 projekty edukacyjne, internetowe, konkursy i programy literackie zorganizowane wspólnie z Instytucją Kultury Wrocław, a następnie Biurem Festiwalowym Impart. Zapraszamy do zapoznania się z programem wydarzenia. 

 

W ramach finałowego wydarzenia 28 listopada zobaczymy ponad 30 twórców i poznamy 11 premierowych książek. Program całodniowej imprezy uzupełnią: wystawa, debata, specjalne wydarzenie dla dzieci oraz koncert zespołu Destylator, który powstał w latach 80. z inicjatywy Artura Burszty i właśnie został reaktywowany po 25 latach.  
 
Pierwszym wydarzeniem będzie widowisko dla dzieci z wierszami Wojciecha Bonowicza, Darka Foksa, Jerzego Jarniewicza, Bogusława Kierca, Zbigniewa Macheja, Joanny Mueller, Anny Podczaszy, Bohdana Zadury i Filipa Zawady z książki Sposoby na zaśnięcie w wykonaniu Anny Makowskiej-Kowalczyk, Jakuba Kowalczyka oraz Kazia Sponge'a.
 
Teatralnej zabawie towarzyszyć będzie wystawa rysunków Tomasza Brody, Marii Ekier, Piotra Fąfrowicza, Marty Ignerskiej, Ewy Kozyry-Pawlak, Daniela de Latoura, Krystyny Lipki-Sztarbałło, Joanny Olech, Zuzanny Orlińskiej, Joanny Rusinek, Anny Sędziwy i Marianny Sztymy. Początek o godzinie 12:00.
 
Czytanie ostatnich wierszy Tadeusza Różewicza pochodzących z arkusza Ostatnia wolność oraz zbioru Znikanie z udziałem Jacka Gutorowa i Jana Stolarczyka rozpocznie się o godzinie 13:15. Spotkanie wokół obu książek poprowadzi Andrzej Zawada.
 
O godzinie 14:30 poznamy laureatów 10. edycji Połowu: Kacpra Adamusa, Justynę Charkiewicz, Michała Domagalskiego, Pawła Kobylewskiego, Grzegorza Marcinkowskiego, Bartosza Popadiaka, Sylwię Rzącę i Adriana Tujka. Czytania z almanachu Poetyckie debiuty 2014-2015 poprowadzą Marta Podgórnik i Dariusz Sośnicki.
 
O 15:45 debata wokół nietłumaczonych do tej pory na język polski arcydzieł światowej literatury z udziałem tłumaczy: Hanny Igalson-Tygielskiej, Hanny Kralowej, Elżbiety Sobolewskiej, Anny Wasilewskiej i Szymona Żuchowskiego, którą moderować będzie Jerzy Jarniewicz. 
 
O godzinie 17:00 Tort Wrocław – symboliczne pożegnanie wydawnictwa z siedzibą w Przejściu Garncarskim oraz podsumowanie programu Laboratorium Literackie Europejskiej Stolicy Kultury, realizowanego w latach 2011-2015. Wtedy też dowiemy się, jakie są najważniejsze plany Biura Literackiego na kolejne lata.
 
O 17:30 czytania autorów, którzy debiutowali w Porcie Literackim latach 2007-2015. Katarzyna Fetlińska, Łukasz Jarosz, Bronka Nowicka i Szymon Słomczynski zaprezentują tomy Sekstaśmy, Kardonia i Faber, Nakarmić kamień i Dwupłat. Spotkanie poprowadzi Joanna ORSKA.  
 
O 18:45 premiery ostatnich wrocławskich książek Biura Literackiego: Historia kina polskiego, Woda na Marsie i Lamety z udziałem: Darka Foksa, Jerzego Jarniewicza i Marcina Sendeckiego. Z autorami rozmawiać będzie Adam Poprawa. Na finał w Sanatorium Kultury koncert Destylatora z piosenkami do tekstów Juliana Tuwima, zaśpiewanymi przez Artura Bursztę.
 
Kamienica w Przejściu Garncarskim miała być użytkowana przez Biuro Literackie i Teatr Piosenki. W ostatniej chwili obiekt zmienił jednak swoje pierwotne przeznaczenie oraz zadania, jakie planowane były dla Biura, które w tym miejscu zamierzało prowadzić m.in. nowatorską księgarnię nastawioną na edukację najmłodszych czytelników. 
 
Ostatecznie w Przejściu Garncarskim znalazła się tylko siedziba wydawnictwa. Otwarcia redakcji dokonał 24 września 2009 roku Prezydent Rafał Dutkiewicz. W kolejnych sześciu latach było to miejsce niezliczonej ilości spotkań, warsztatów i różnego rodzaju inicjatyw literackich.
 
Współorganizatorem wydarzenia jest Biuro Festiwalowe Impart 2016. Mecenasem imprezy Miasto Wrocław. Imprezie towarzyszyć będzie tradycyjnie sprzedaż książek.

 

Więcej informacji znaleźć można na stronie portliteracki.pl oraz facebookowym profilu BLiterackie. Wstęp na wszystkie wydarzenia w tym także koncert jest bezpłatny.

Anna Bugajna

Anna Bugajna

35 Kraków
728 artykułów 10 komentarzy
kontakt: literatura@wywrota.pl
Ministerstwo Literatury
Współpraca


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 10 listopada 2015 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca