Literatura

Przegląd współczesnych autorów kryminałów – Michael Katz Krefeld

 

Michael Katz Krefeld będzie obecny na Warszawskich Targach książki 19-22 maja. To niebywała okazja, żeby spotkać autora! Zapraszamy!

 

Kolejny autor ze Skandynawii, choć tym razem dla odmiany Duńczyk. Michael Katz Krefeld do tej pory wydał jedynie dwa kryminały, które idealnie wpasowują się w skandynawski wzorzec. Świat przedstawiony w książkach jest mroczny i pełen przemocy. Oprócz kryminalnej zagadki jego książki podejmują także problemy społeczne takie jak prostytucja, handel ludźmi czy wojenna trauma. Czytelnicy cenią jego książki za zwięzłość i świetne dialogi.

 

Na polskim rynku pojawiły się do tej pory dopiero dwie części cyklu o duńskim detektywie Thomasie Ravnsholdt, który jak przystało na bohatera skandynawskich kryminałów jest dość skomplikowaną postacią, pełną traumatycznych przeżyć i problemów z własną osobą.

 

W jednym z wywiadów autor zapowiedział, że jego cykl powieści kryminalnych będzie obejmował aż 10 tomów i wszystkie części będą łączyły się ze śmiercią żony głównego bohatera. (źródło – wywiad na Portalu Kryminalnym)

 

Michael Katz Krefeld będzie gościem Warszawskich Targów książki 19-22 maja. 21 maja weźmie udział w debacie poświęconej duńskiej literaturze o godzinie 17 na Sali głównej Stadionu Narodowego. Na stoisku Wydawnictwa Literackiego będzie podpisywał swoje książki od godziny 18.

Książki dostępne w języku polskim:

  • Wykolejony, Wydawnictwo Literackie
  • Zaginiony, Wydawnictwo Literackie

Już jesienią ukaże się jego trzecia książka kryminalna serii o Ravnie.

 

Zapraszamy również do lektury wywiadu z autorem

 

 

Tekst opublikowany w ramach projektu Kryminalny maj

 

Anna Bugajna

Anna Bugajna

35 Kraków
728 artykułów 10 komentarzy
kontakt: literatura@wywrota.pl
Współpraca
Ministerstwo Literatury


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 11 maja 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca