Literatura

Przegląd współczesnych pisarzy kryminałów: Gaja Grzegorzewska

Skończyła filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim, którego wpływy można niejednokrotnie odnaleźć w jej twórczości. Debiutowała w 2006 roku książką Żniwiarz, rozpoczynając tym samym serię o prywatnej detektyw Julii Dobrowolskiej. Za powieść Topielica otrzymała Nagrodę Wielkiego Kalibru. Od początku swojej twórczości udowodniła, że potrafi kreować skomplikowane charaktery i nie boi się trudnych tematów. W dwóch ostatnich powieściach Betonowy pałac i Kamienna noc (recenzja) wyraźnie rozszerza granice kryminału i bawi się jego formą.

 

Twórczość Grzegorzewskiej jest niezwykle wyrazista. Mocnym językiem opisuje mroczne i pełne przemocy historie. Do intelektualnej gry z czytelnikiem dodaje dużą dawkę humoru i emocjonalnych zawirowań.

 

Z autorką będziecie mieli okazję się spotkać na Warszawskich Targach Książki - 21 maja o godzinie 15:00 na stoisku Wydawnictwa Literackiego. Zapraszamy! 

 

Książki:

  1. Żniwiarz, Wydawnictwo Literackie, 2015
  2. Z czwartku na niedzielę, Wydawnictwo EMG, 2007
  3. Orchidea, współautorstwo z Marcinem Świetlickim i Irkiem Grinem, Wydawnictwo EMG, 2009
  4. Topielica, Wydawnictwo EMG, 2010
  5. Grób, Wydawnictwo, EMG, 2012
  6. Betonowy Pałac, Wydawnictwo Literackie, 2014
  7. Kamienna noc, Wydawnictwo  Literackie, 2016

 

Anna Bugajna

Anna Bugajna

35 Kraków
728 artykułów 10 komentarzy
kontakt: literatura@wywrota.pl
Ministerstwo Literatury
Współpraca


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 17 maja 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca