Literatura

Wspomnienie Tomasza Burka w najnowszym numerze dwumiesięcznika TOPOS

Redakcja dwumiesięcznika literackiego „Topos" przedstawia najnowszy, sto pięćdziesiąty czwarty numer czasopisma, który poświęcony jest wspomnieniu postaci Tomasza Burka (1938-2017), wybitnego krytyka, eseisty i badacza literatury, niekwestionowanego autorytetu literackiego, laureata Nagrody Honorowej Środowiska ‘Topoi’ – MISTRZ.

 

Numer 3 (154) 2017, liczący 200 stron, otwiera tekst Wojciecha Kassa „Z dziennika odchodzenia” – wspomnienie Tomasza Burka. W tekście „Droga Tomasza Burka”, wspominają Go między innymi Włodzimierz Bolecki, Przemysław Dakowicz, Janusz Drzewucki, Krzysztof Dybciak, Krzysztof Koehler, Krzysztof Kuczkowski, Wojciech Kudyba i in.

 

W numerze znajduje się również tekst Karola Samsela o religijności Josepha Conrada, Jana Owczarka o historii według poetów – „Poezja jako siostra historii”, Janusza Nowaka „Estetyczne walory Kamiennej lawiny – „Pan Cogito a pop” Zbigniewa Herberta, a o „Zbigniewa Żakiewicza N.N.” rozprawia Kazimierz Nowosielski. W Teologii poetów Zofia Zarębianka analizuje najnowszy tom Krzysztofa Kuczkowskiego „Kładka” (2016). W recenzjach znajduje się między innymi książka Krzysztofa Koehlera „Palus sarmatica” (2016) (tekst Katarzyny Wójcik „Zrób to sam: szlachcic Polski, czyli vademecum sarmackie według Krzysztofa Koehlera”), Krzysztofa Kuczkowskiego „Ruchome święta” (2017) (Małgorzata Juda-Mieloch „Dwa „Ruchome święta”), Jerzego Górzańskiego „Przedstawienia” (2016), czy Waldemara Żyszkiewicza „Krótki bilans polski tranzytowej” (2017). W Rozmowach „Toposu: z Mieczysławem Franaszkiem, aktorem i podróżnikiem, rozmawia Bartłomiej Siwiec.

W numerze znajduje się również poezja m.in. Wojciecha Kassa, Zbigniewa Jankowskiego, Małgorzaty Skałbanii, Jerzego Grupińskiego, Jacka Durskiego, Bogdana Nowickiego, czy Piotra Wiesława Rudzkiego.

 

Spis treści nowego numeru dostępny na: www.topos.com.pl

 

Numer dostępny u wydawcy, w prenumeracie, na allegro oraz w salonach sieci EMPiK.

 

 

Bądź oryginalny –
czytaj „Topos".


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 6 lipca 2017 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca