Literatura

Ukazał się nowy numer "Toposu"

Ostatnie w tym roku wydanie dwumiesięcznika „Topos” to kolejna prawdziwa uczta dla miłośników literatury. Do publikacji zostały dołączone dwa tomiki poezji: „Tacy kruchutcy” Barbary Gruszki-Zych oraz „Z domami ludzi” Karola Samsela. Niespodzianką jest wkładka z bogatą fotorelacją podsumowującą 9. Festiwal Poezji w Sopocie oraz prezentacja nagrodzonych i wyróżnionych prac w konkursie Wiersz+Obraz.

 

Numer otwiera wiersz Edwina Arlingtona Robinsona, „Walt Whitman”. Utwór zestawiony został z obszernym wierszem samego Walta Whitmana „Powrót bohaterów”.  Na ponad 200 stronach wydania 6 (157) 2017 nie zabrakło także poezji Stefana George’a, Tadeusza Dąbrowskiego czy Mieczysława Machnickiego. W dziale prozy znajdujemy opowiadanie Artura Daniela Liskowackiego „Naturalne zjawiska w końcu października”.

 

Warto zwrócić uwagę na interesujące eseje, m.in. Doroty Heck „Poezja empatycznego doświadczenia” i Pauliny Subocz „Dwa napięcia pomiędzy przelotami gęsi” zgłębiające zagadnienia poezji Jana Polkowskiego, tekst Dariusza Szczukowskiego o twórczości Tadeusza Dąbrowskiego oraz opracowanie Zofii Zarębianki „Przyroda, człowiek, śmierć”.

 

W najnowszym numerze „Toposu” czytelnik znajdzie także rozmowy z wierzącymi i poszukującymi, z ateistami i agnostykami. Z Radosławem Siomą o duchowości rozmawia Joanna Bielska-Krawczyk („Wierni niepewnej jasności? – w stronę duchowości jako głębokiego namysłu…”), a o autentycznej wierze z prof. Wiarą Małdżijewą („Wiara jest drogą, na której człowiek nie idzie sam”) dyskutuje Joanna Łagan.

 

Szczegóły można znaleźć na stronie: www.topos.com.pl.

Numer dostępny jest w sieci salonów EMPiK, bezpośrednio u Wydawcy i w prenumeracie.

 

Zapraszamy do lektury!


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 20 grudnia 2017 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca