Literatura

W najbliższą niedzielę w Krakowie - spotkanie z pisarką Katarzyną Zimmerer. Wstęp wolny!

Katarzyna Zimmerer to znana felietonistka, tłumaczka, dziennikarka i pisarka, córka dokumentalistki Joanny Olczak-Ronikier, autorki historii rodzinnej W ogrodzie pamięci.

 

Wieczór autorski zacznie się 14 stycznia o godzinie 18.00 w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie przy ul. Konopnickiej 26.

 

Spotkanie poprowadzi Tomasz Fijałkowski, znany recenzent, pisarz i dziennikarz.

Organizatorem jest Wydawnictwo Literackie, dzięki któremu w listopadzie 2017 roku wydana została głośna książka Katarzyny Zimmerer Kronika zamordowanego świata. Żydzi w Krakowie w czasie okupacji niemieckiej.

 

Napisany z ogromnym rozmachem dokument liczy 680 stron i ocala pamięć o ofiarach czasów Zagłady. Świata opisanego i utrwalonego przez autorkę już nie ma. I nigdy nie będzie. Są jednak strzępy informacji, artykuły, wspomnienia, dzienniki, pamiętniki i zdjęcia.

Tylko tyle i aż tyle, bo okazuje się, że z tych fragmentów można stworzyć jedyną w swoim rodzaju kronikę życia i śmierci.

 

Kronika zamordowanego świata… to nie jedyna książka w dorobku Katarzyny Zimmerer. Na swoim koncie ma ona m.in. opowieść dla dzieci „Zwyczajny dzień”.

 

Więcej na temat głośnej książki i autorki na: https://www.wydawnictwoliterackie.pl/ksiazka/4558/Kronika-zamordowanego-swiata---Katarzyna-Zimmerer.

 

BEATA IGIELSKA

Zdjęcia



Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 9 stycznia 2018 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca