Muzyka

"McImperium" zainspirowane piosenką Marka Knopflera

3 lutego do naszych kin trafi obraz "McImperium" ("The Founder") o jednej z najpopularniejszych sieci fastfoodowych. Impulsem do powstania dzieła była piosenka "Boom, Like That" Marka Knopflera.
Jest rok 1954. Marilyn Monroe właśnie poślubiła Joego di Maggio, Elvis Presley nagrał "Blue Moon of Kentucky", a Walt Disney niedługo otworzy swój park rozrywki w Kalifornii. Ray Kroc ma 52 lata i stara się zarobić na życie sprzedażą obwoźną. Na razie nic nie wskazuje na zbliżający się w jego życiu przełom. Ale Ameryka tamtych czasów to kraj, w którym kariery "od pucybuta do milionera" nie są mitem, lecz rzeczywistością.

Obraz opowiada o spotkaniu sprzedawcy z Illinois, Raya Kroca (Michael Keaton) z Richardem "Dickiem" (Nick Offerman) i Maurice'em "Makiem" (John Carroll Lynch) McDonaldami, które w efekcie doprowadziło do powstania najsłynniejszej sieci fastfoodowej, która obecnie obsługuje 68 milionów klientów dziennie. Kroc najpierw wszedł w spółkę z braćmi, a następnie przejął biznes.

Jak wspominał producent, Don Handfield, impulsem była dla niego utwór "Boom, Like That" z solowej płyty Marka Knopflera, "Shangri-La". Dzieło lidera zespołu Dire Straits poznał w 2004 roku. Słowa piosenki, której można posłuchać na YouTube, odnosiły się do autobiografii Raya Kroca. Zaintrygowany Handfield zastanawiał się, kim był ten gość, lecz na zastanawianiu się nie poprzestał i przeczytał wszystko, co na jego temat napisano. - Tak jak w przypadku startupów w Dolinie Krzemowej, okazało się to fascynującą opowieścią o dwóch braciach, którzy coś stworzyli i jednym facecie, który potrafił ich pomysł wznieść na wyższy poziom - tłumaczył. - I, jak to często bywa, zderzenie fundatorów z biznesmenem miało gwałtowny przebieg. Gdy Jason French, wnuk Dicka McDonalda, dowiedział się o planach produkcji filmu, wyznał, że czekał 50 lat, by ktoś opowiedział tę historię. Dzięki pomocy Frencha filmowcy zyskali wgląd do rodzinnego archiwum McDonaldów. - To nigdy nie miała być opowieść o fast foodzie - podsumowywał Handfield. - Od samego początku miała to być opowieść o kapitalizmie.

Pod tym adresem można obejrzeć nowy, polski spot, a tutaj anglojęzyczną minutową zapowiedź.

W obsadzie znaleźli się także Laura Dern, Patrick Wilson, Linda Cardellini, Nick Offerman, John Carroll Lynch i B.J. Novak.

Za kamerą stanął John Lee Hancock. Scenariusz napisał Robert Siegel.



Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
źródło: megafon.pl
przysłano: 4 stycznia 2017 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca