Wywrota

Co wiemy o sytuacji dzieci na całym świecie?

Świadomość problemów, z jakimi zmagają się dzieci na całym świecie rośnie, ale wciąż jest relatywnie niska – nawet wśród dorosłych. Jak zatem budować ją wśród najmłodszych? Od 2015 roku trwają wspólne działania organizacji humanitarnej UNICEF i producenta artykułów szkolnych firmy St-Majewski, mające na celu wsparcie materialne tych najbardziej potrzebujących
oraz edukację polskich dzieci o problemach ich rówieśników w odległych zakątkach świata.

 

 

Pierwszym etapem partnerstwa obu organizacji było wprowadzenie na rynek produktów szkolnych Bambino i Unipap z logotypem UNICEF. 7% ze sprzedaży każdego produktu, będącego efektem tej współpracy, przekazywane jest na wsparcie działań pomocowych UNICEF. Środki przeznaczane są
na rozwój edukacji, walkę z niedożywieniem wśród dzieci i pomoc najmłodszym poszkodowanym
na skutek konfliktów zbrojnych czy klęsk żywiołowych.

Dla klientów sieci Biedronka zorganizowany został ogólnopolski konkurs pt. „Razem idziemy
do szkoły”, w ramach którego uczestnicy mieli za zadanie przygotować pracę plastyczną prezentującą swojego rówieśnika na drugim końcu świata.

 

 

Kilka tysięcy dzieci zaangażowało się w akcję, tworząc kreatywne i zaangażowane prace. Jednak największym sukcesem tego przedsięwzięcia była otwartość na drugiego człowieka, jaką wyrazili rodzice i dzieci, decydując się na zakup produktów szkolnych z logo UNICEF i udział w konkursie. Przygotowanie pracy plastycznej wymagało zgłębienia wiedzy na temat warunków życia dzieci
na innych kontynentach, empatii, uświadomienia sobie, że nie wszystkie dzieci mają szansę na „kolorowe” dzieciństwo.

Na uczestników konkursu czekały atrakcyjne nagrody: tablety, zestawy artykułów papierniczych, wizyta w fabryce kultowych kredek Bambino, warsztaty edukacyjne w siedzibie UNICEF z pracownikami tej organizacji oraz Ambasadorem Dobrej Woli UNICEF – piosenkarką Majką Jeżowską. Dodatkowym wyróżnieniem dla laureatów było umieszczenie ich prac
na łamach wyjątkowego kalendarza na rok 2016. Jury konkursowe wyłoniło 36 najciekawszych prac, które zostały opublikowane w specjalnie zaprojektowanym, sygnowanym logo UNICEF kalendarzu. Aby dalej propagować akcję i ideę pomagania dzieciom, kilkanaście tysięcy egzemplarzy tego wyjątkowego wydawnictwa trafiło do szkół i przedszkoli na terenie całego kraju.

O dotychczas przeprowadzonych działaniach Kierownik Działu Marketingu, Barbara Pikos mówi: „Zainteresowanie produktami szkolnymi z logo UNICEF było ogromne. Konsumenci z chęcią sięgali po kredki Bambino, farby, zeszyty, bloki, teczki z logo UNICEF, a także angażowali się w konkurs plastyczny, tworząc fantastyczne prace obrazujące życie dzieci na drugim końcu świata. Jesteśmy bardzo dumni i szczęśliwi, że mogliśmy wesprzeć UNICEF i wspólnie pomóc maluchom z oddalonych od nas zakątków, w których wojny, żywioły czy konflikty zbrojne uniemożliwiają dzieciom normalne życie. Wierzymy, że razem  z naszymi klientami w 2016 roku powtórzymy ten sukces”.

Na kolejne lata planowana jest kontynuacja współpracy i rozwój oferty produktów szkolnych.
St-Majewski wraz z UNICEF planują dalej pomagać najbardziej potrzebującym, budując tym samym wśród Polaków świadomość trudnej sytuacji dzieci na całym świecie.

 

Więcej informacji:
www.st-majewski.pl
http://www.facebook.com/KolorowySwiatBambino
www.unicef.pl
www.youtu.be/ZhszcFzbNiU – prezentacja podsumowująca akcję

 

Zdjęcia


Goldbach

Goldbach

37 Warszawa
13 artykułów


przysłano: 22 lutego 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca