Branża e- commerce jest jedną z najszybciej się rozwijających, zaraz obok farmaceutycznej. Tempo zmian technologicznych, jakie zachodzą na świecie, jest zastraszające; sprzęty i rozwiązania techniczne, które miały być innowacyjne, okazują się przestarzałe po niecałym roku. Przekłada się to na specyfikę pracy firm, które prowadzą działalności e-commerce. Bardzo szybko zmieniają się trendy w projektach stron i interfejsów. Czy to jednak sama kwestia ślepej mody i nowych możliwości? Okazuje się, że niemal wszystkie innowacje są podyktowane oczekiwaniami i wytycznymi internautów. To oni stanowią motor napędowy zmian w sieci, a szczególnie w sklepach internetowych, czy innych formach działalności online, która ma generować zyski. Za pomocą rozmaitych narzędzi analitycznych, lecz przede wszystkim Google Analytics i panelowi Search Console możemy obserwować, jakie czynniki na stronach zachęcają użytkowników do kontynuacji czytania lub zakupów, a jakie zniechęcają. To na podstawie obserwacji zachowań internautów powstały i rozwinęły się między innymi:
Reasumując, rozwój i zmiany dotyczące działalności e-commerce zawsze są podyktowana zachowaniami użytkowników i im podporządkowane. Innowacje lub formuły działań, które nie będą przyjazne internautom nie mają szans się przebić; użytkownicy zwyczajnie zignorują niewygodne rozwiązania, wybierając inną aplikację, sklep lub dostawcę.