Wywrota

Internauci motorem zmian w e-commerce

Co kwartał jesteśmy informowani o zmianach trendów, jakie panują w szeroko pojętej branży e- commerce. Co za nimi stoi? Okazuje się, że sami internauci - to oni są najważniejszym motorem, recenzentem i czynnikiem wszelkich innowacji w sieci. Zapraszamy do lektury.

Co nas determinuje

Branża e- commerce jest jedną z najszybciej się rozwijających, zaraz obok farmaceutycznej. Tempo zmian technologicznych, jakie zachodzą na świecie, jest zastraszające; sprzęty i rozwiązania techniczne, które miały być innowacyjne, okazują się przestarzałe po niecałym roku. Przekłada się to na specyfikę pracy firm, które prowadzą działalności e-commerce. Bardzo szybko zmieniają się trendy w projektach stron i interfejsów. Czy to jednak sama kwestia ślepej mody i nowych możliwości? Okazuje się, że niemal wszystkie innowacje są podyktowane oczekiwaniami i wytycznymi internautów. To oni stanowią motor napędowy zmian w sieci, a szczególnie w sklepach internetowych, czy innych formach działalności online, która ma generować zyski. Za pomocą rozmaitych narzędzi analitycznych, lecz przede wszystkim Google Analytics i panelowi Search Console możemy obserwować, jakie czynniki na stronach zachęcają użytkowników do kontynuacji czytania lub zakupów, a jakie zniechęcają. To na podstawie obserwacji zachowań internautów powstały i rozwinęły się między innymi:

  • pozycjonowanie stron - skoro tylko 11% użytkowników wchodzi na drugą lub dalsze strony wyników wyszukiwania, dlatego warto być na pierwszej. W jaki sposób internauci definiują swoje potrzeby w okienku wyszukiwarki? Wszystko to ma znaczenie, jeśli prowadzi się sprzedaż online, dlatego na rynku powstało mnóstwo agencji interaktywnych, takich, jak np. Agencja SEO AdWhite.pl.
  • UX - czyli user experience, inaczej doświadczenia użytkownika. Czynnik, który ma na celu maksymalne podniesienie użyteczności i jakości produktu interaktywnego (aplikacji, strony). W ostatnich dwóch latach stał się jednym z najważniejszych i niemal osobną specjalizacją wśród programistów i frontendowców.
  • strony responsywne - spopularyzowanie urządzeń mobilnych wymusiło na twórcach stron tworzenie wersji responsywnych, które dopasowują się do urządzenia, na którym są przeglądane. Procent wejść z telefonów, tabletów czy innych urządzeń jest tak duży, że ten czynnik stał się istotny nawet przy procesie pozycjonowania stron.
  • płatności online - rozwój sklepów internetowych wygenerował potrzebę realizowania szybkich i sprawnych płatności online. To internauci, dokonując coraz większej ilości zakupów przez sieć i porzucając sklepy, które nie oferowały szybkich przelewów, sprawili, że obecnie sprawnej płatności przez internet można dokonać praktycznie wszędzie.
  • social media - profile i fan page działalności e-commercowych zaczęły być dla internautów ważniejsze niż podany na stronie kontakt do sprzedawcy lub usługodawcy. To tam zostawiają komentarze, zadają pytania o produkty i wysyłkę, a także polecają sobie określone towary; jeśli nie będziemy z użytkownikami w stałym kontakcie na portalach social media możemy przekreślić szanse na rozwój swojego e-commercu.

 

Reasumując, rozwój i zmiany dotyczące działalności e-commerce zawsze są podyktowana zachowaniami użytkowników i im podporządkowane. Innowacje lub formuły działań, które nie będą przyjazne internautom nie mają szans się przebić; użytkownicy zwyczajnie zignorują niewygodne rozwiązania, wybierając inną aplikację, sklep lub dostawcę.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 8 grudnia 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca