Wywrota

Content marketing – nie popełniaj tych błędów!

Popularność content marketingu jest wielka. Na rynku usług SEO nie brakuje ofert copywriterów, oferujących pisanie tekstów content marketingowych. Czasami oferty są tak ciekawe, że wydaje się iż głupotą byłoby nie skorzystać z nich. Tymczasem napisanie dobrego tekstu tematycznego, wymaga czegoś więcej niż ogólnego rozpoznania zagadnienia, które zamierzamy poruszyć. Dziś przedstawiamy kilka typowych błędów, które mogą sprawić że taki tekst, zamiast uczyć i pomagać w pozycjonowaniu stron internetowych, będzie narażać się na śmiech i drwiny.

Dowiedz się, czego unikać podczas tworzenia tekstów CM

 

Za dużo cukru w cukrze

Chyba każdy się domyśla, o co nam chodzi. Profesjonalny tekst napisany tak profesjonalnym językiem, że nawet profesjonalista mało go rozumie. A dla kogo takie artykuły piszemy? Oczywiście dla osób, które niekoniecznie mają tak rozbudowaną wiedzę na dany temat. Stosowanie zbyt dużej liczby branżowych zwrotów, pomijając ich czytelne i zrozumiałe wyjaśnienie, to tylko jeden z zabiegów, mających sprawić że tekst wygląda na profesjonalny. Tymczasem, sami na siebie możemy zakładać pułapkę, często gubiąc się w znaczeniu tych haseł i ich umiejętnym wykorzystaniu.

Profilowanie – to bardzo ważne hasło, o którym należy pamiętać pisząc teksty content marketingowe. Ich zawartość, budowa oraz stosowane słownictwo, powinno odpowiadać możliwościom poznawczym grupy docelowej. Pisany przez ciebie – lub zamawiany – tekst, oprócz tego że coś powinien wyjaśniać, musi również wzbudzać zaufanie. Tekst taki powinien jednocześnie spełniać kilka innych kryteriów. Musi wywoływać zainteresowanie i sprawiać, że czytelnik nie tylko zechce go przeczytać do końca, ale również powrócić w przyszłości na ten sam blog. To wymaga niezwykłych umiejętności w tworzeniu przyciągających treści, często na pozornie nudne i skomplikowane przykłady. Siłą rzeczy, taki tekst nie może kosztować 10 lub 20 złotych, jak  często oferują to pseudo copywriterzy.

 

Tredny vs autentyczność

Każdy z nas chce się znajdować na szczycie fali popularności. Często jednak ta fala jest bardzo krótka i tak szybko jak się na niej znaleźliśmy, możemy tak szybko z niej spaść. Co zrobić, aby do tego nie dopuścić? Przede wszystkim, pisząc teksty CM na swojego bloga, nie kierują się modą. Unikaj tego, co wykreowała konkurencja, odstępując od dobrych wzorców. Może się okazać, że to co robi jest błędem, z którego za pewien czas będzie musiała się wycofać, ryzykując swoje dobre imię i rozpoznawalną markę, na która pracowała długi czas.

Co to w praktyce oznacza? Poszukując informacji, które mogą być fundamentem tekstów CM, opieraj się wyłącznie na sprawdzonych i wielokrotnie zweryfikowanych źródłach. Tak bardzo lubiany przez copywriterów zwrot „badania naukowców udowodniły”, nie jest niczym więcej, niż tylko pustym frazesem. Dbaj o to, aby pozycjonowanie stron internetowych poprzez content marketing, było czymś więcej niż pisaniem historii. Ma to być twoja własna encyklopedia wiedzy, z której uczynisz swoją rozpoznawalną wizytówkę.

Dbaj również o swój prawdziwy wizerunek. Jeśli jesteś firmą z wieloletnimi tradycjami na rynku i mającą raczej poważny wizerunek wśród klientów, stosowanie zbyt dużej dawki humoru w tekstach, może ci nie przysporzyć sympatyków. Wszystko co robisz, musi być ze sobą spójne i wiarygodne. Internauci są bardzo uwrażliwienie na wszelkie próby modyfikowania swojego wizerunku. Nie bądź jak kameleon – tekst CM ma być prawdziwym odzwierciedleniem twojej wiedzy, fachowości i doświadczenia.

 

Pisz o tym, na czym naprawdę się znasz

Pokusa jest wielka. Za pomocą kilku tekstów wykreować się na znawcę. A może na znafcę? Pamiętaj, że kłamstwo ma krótkie nogi. Nawet najlepiej napisany tekst o tym, o czym masz małe pojęcie, nie przysporzy się nowych klientów. Brak wiedzy na konkretny temat zawsze można uzupełnić. Ale nabranie niezbędnego doświadczenia nie jest już takie proste. Dlatego unikaj publikowania tekstów CM, które być może są powiązane z Twoją branżą, ale wobec których nie możesz zastosować własnego, osobistego doświadczenia. Szybko może się okazać, że skontaktuje się z tobą bardziej doświadczony klient i wskaże błędy, na które nie będziesz miał argumentów. Pomyśl, czy o takie pozycjonowanie stron internetowych ci chodzi? Czy każdy kontrowersyjny artykuł chcesz usuwać z bloga, słono wcześniej za niego płacąc i zbierając cięgi w branżowym świecie?

 

Duplicate content isn't king

Kontrola najwyższą formą zaufania. Prowadząc swój biznes, jesteś za niego odpowiedzialny w każdym aspekcie. Również takim, jak pozycjonowanie stron internetowych. Współpracując z różnymi copywriterami, ryzyko otrzymania duplikowanej treści automatycznie rośnie. Nie zawsze musi to być cały skopiowany artykuł. Czasami jeden lub dwa akapity mogą zaważyć o tym, że Google całość uzna za kopię, a Ty narazisz się na niemiłe konsekwencje swojej niefrasobliwości i nadmiernego zaufania. Aby tego uniknąć, każdy otrzymany od copywriterów artykuł sprawdzaj przed publikacją. Jest wiele darmowych narzędzi online, które możesz wykorzystać do hurtowego sprawdzania oryginalności. Zyska na tym pozycjonowanie stron internetowych i ogólny wizerunek twojej firmy.

 

Pozycjonowanie stron internetowych - CoolBrand.pl - Agencja Reklamowa Warszawa


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 9 marca 2017 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca