Skoki spadochronowe dla amatorów – Czego nie wiesz o tym sporcie ekstremalnym.

Skoki spadochronowe stały się w dzisiejszych czasach symbolem ekstremalnych przeżyć. Reklamy wykorzystują skoki spadochronowe, by pokazać jak „szalone” i „ekscytujące” są pokazywane w ich produkty. Każdy z nas, choć raz brał udział w dyskusji o tym, czy odważyłby się skoczyć ze spadochronem. I co? Zrobiłeś to? Jeżeli odpowiedź na to pytanie brzmi „Nie” - to sprawdź, czy wiesz, jak to naprawdę wygląda.

"Żeby uprawiać sport ekstremalny, trzeba mieć kondycje sportowca."

A może nawet ekstremalną kondycję? Na szczęście nie jest to prawda. Nie ma dużych wymagań fizycznych, aby wyskoczyć z samolotu ze spadochronem. Nie musisz być w świetnej formie, a potrzebujesz jedynie mieć siłę, by poruszać nogami w górę i w dół. Skoki spadochronowe są rozrywką nawet dla osób starszych wiekiem. Jedyną restrykcją dla niektórych firm zajmujących się obsługą tego rodzaju atrakcji, może być waga. Dokładny limit w kilogramach uzależniony jest od firmy oferującej takie usługi – zwykle waha się w granicach 90-120 kg.

„Nie dałbym rady, mam lęk wysokości”

Jeżeli czujesz charakterystyczne mrowienie w stopach, gdy spoglądasz za barierkę na balkonie na wysokim piętrze – może ci się wydawać, że jeszcze większa wysokość oznacza jeszcze większy dyskomfort. Jednak wysokość, z której wykonywane są skoki spadochronowe, jest abstrakcyjna dla ludzkiego umysłu. Gdy jesteś tak wysoko w chmurach, wrażenie jest wręcz nierzeczywiste – rozumiesz, że jesteś bardzo wysoko, ale tego nie „czujesz”.

„Boje się, że nie będę wiedział co robić i kiedy otworzyć spadochron”

O samodzielnym skakaniu ze spadochronem nie ma mowy, gdy chodzi o osoby niedoświadczone. Pierwsze skoki spadochronowe wykonywane są z instruktorem, do którego jest się przypiętym. To on odpowiada za to, kiedy i jak wyskoczyć i otworzyć spadochron.

„Mdli mnie w trakcie jazdy, obawiam się choroby lokomocyjnej”

Jeśli masz skłonności do nagłej nudności, w trakcie jazdy samochodem, pociągiem czy innymi środkami transportu – zaskoczeniem może Ci się wydać, że nie pojawiają się one w trakcie skoków spadochronowych. Mdłości są najczyściej wynikiem bujania, ciągłej zmiany prędkości, zatrzymywania się i gwałtownego ruszania i niepatrzenia w kierunku jazdy. Żadne z tych czynników nie występują w momencie lotu.

"Czy będę miał problemy z oddychaniem?"

Nie ma różnicy pomiędzy oddychaniem w samolocie i oddychaniem poza nim. Prędkość graniczna spadochroniarza w normalnej pozycji podczas swobodnego spadania z zamkniętym spadochronem wynosi około 56 m/s. Nie jest to prędkość na tyle duża, by trudniej było oddychać w trakcie skoku. Gdyby tak było, skoki odbywałyby się w maskach.

Spadochroniarstwo jest jednym z najbardziej popularnych sportów ekstremalnych w dzisiejszych czasach. Coraz więcej młodych ludzi uczestniczy w tym sporcie każdego roku. Wielu ludzi uważa, że nie ma nic bardziej ekscytującego niż wiatr we włosach, błękitne niebo wokół nich, oraz niemożliwa do opisania przestrzeń. Jeżeli sam tego spróbujesz, odkryjesz, że największy lęk powstał z obaw i braku znajomości tematu.

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 21 czerwca 2017


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość


lub tradycyjnie
login lub email
hasło