Korepetycje z przedmiotów ścisłych - nie tylko dla humanistów

Komputery i Internet zawładnęły światem. Już coraz młodsze dzieci bez problemu odnajdują się w wirtualnym świecie. Wymarzonym prezentem urodzinowym staje się najnowszy smartfon, tablet, czy laptop. Sam fakt siedzenia przed monitorem sprawia młodzieży przyjemność. A gdzie w tym wszystkim miejsce na naukę? Jak się okazuje, wszystko da się połączyć i tak podejść do sprawy, iż nasze dziecko nawet nie odczuje, że w danym momencie przyswaja ważną wiedzę, której do tej pory nie mógł, zazwyczaj z własnej winy, nabyć w szkole.

Grywalizacja

Tak naprawdę termin ten jest jeszcze praktycznie nieznany. Niemniej jednak, jak przewidują naukowcy, w najbliższych latach, może być przełomowym narzędziem w zwalczaniu kryzysu edukacyjnego. Grywalizacja polega na zastosowaniu mechaniki innych elementów gier, do celów zupełnie z nimi niezwiązanych, np. do nauki właśnie. Pierwszym skojarzeniem odnoszącym się do nauki poprzez zabawę będą z pewnością gry edukacyjne. Są one chętnie wykorzystywane przez pedagogów, już na etapie przedszkola. Dzieci, poprzez zabawę, zupełnie nieświadomie zdobywają wiedzę, umiejętności i doświadczenie. Jednak, wbrew pozorom, nie wszystko jest tu takie proste, zwłaszcza, gdy mamy do czynienie ze starszą młodzieżą. Cały sens tkwi w tym, by tak zainteresować ucznia całym procesem, by nauka stała się przyjemnością i dostarczała podobnych emocji jak gry komputerowe.

Korepetycje

Coraz bardziej popularną formą dokształcania są korepetycje, również korepetycje online -system ten można niewątpliwie nazwać elementem grywalizacji, gdyż cały proces nauki odbywa się za pomocą Internetu. Znaczna część młodzieży decyduje się na korepetycje z matematyki, jako, że przedmiot ten, jest obecnie obowiązkowy na maturze. E-learning sprawia, że młody człowiek chętniej zasiada przed komputerem w celu podjęcia korepetycji. Towarzyszą temu większe emocje, aniżeli przy spotkaniu twarzą w twarz. Jednocześnie uruchamia się wyobraźnia, chociażby odnośnie samego wizerunku korepetytora. Takie nauczanie jest zdecydowanie bardziej przystępne, nie trzeba tracić czasu na dojazdy, a jednocześnie może być połączone, w razie potrzeby, z korepetycjami tradycyjnymi.

Centra korepetycji stanowią ciekawą opcję dla uczniów, którzy posiadają braki, lub chcą poszerzyć swoją wiedzę z kilku dziedzin. W jednym miejscu, godzina po godzinie, można wziąć korepetycje z fizyki, a następnie z zupełnie odrębnej dziedziny. Kadrę stanowią odpowiednio wykwalifikowani nauczyciele, którzy potrafią indywidualnie podejść do każdego ucznia. Najważniejsze jest, aby do każdego dziecka dobrać odpowiednią metodę nauczania. Jeden będzie czuł się lepiej podczas indywidualnych spotkań, podczas gdy drugiemu pomoże system szkolny, czyli zajęcia prowadzone w centrum edukacji. I tak np. korepetycje z chemii, który to przedmiot przyprawia młodzieży wielu problemów, mogą nabrać zupełnie inny wymiar w każdym systemie. Jakby nie było liczą się efekty pracy.

Gra jako materiał edukacyjny

Renomowane uczelnie na świecie, coraz chętniej wykorzystują gry jako element edukacji. Głównym celem jest zainteresowanie młodzieży wiedzą samą w sobie, jak i jej zdobywaniem. I tak, wiele popularnych gier, jest wykorzystywanych jako materiały edukacyjne. Teoria prawdopodobieństwa, okazuje się być zrozumiała dzięki grze Dungeons &Dragons, Bridge Builder, pozwala początkującym architektom i inżynierom na budowanie mostów, a dzięki symulatorowi SimCity, można wcielić się w rolę burmistrza i zarządzać całym miastem. Nawet bijąca rekordy popularności gra Minecraft, ma swoje zastosowanie w edukacji- uczniów w Szwecji i w USA wprowadza w zawód inżynieryjno-budowniczy.

Nie tylko gotowe gry stanowią element nauczania. Wykładowcy coraz chętniej opracowują własne gry, a nawet całe systemy edukacji oparte na scenariuszu gry. W 2013 roku głośno było o nauczycielu, który nauczał „ geografii świata po apokalipsie zombie”. Zadaniem młodzieży, podczas takich lekcji, było opracowanie praktycznego scenariusza przetrwania ataku potworów. Obowiązkowo trzeba było wykorzystać przy tym wiedzę geograficzną odnośnie klimatu, rzeźby terenu, migracji, czy innych tematów w tym zakresie.

Dzięki grywalizacji młodzież może w dobrym kierunku rozwijać swoją wyobraźnię, samodzielnie podejmować decyzje, przy jednoczesnym poszerzaniu wiedzy.

 

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 13 grudnia 2017


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość


lub tradycyjnie
login lub email
hasło