Zabudowa kontenera czy plandeka – co się bardziej opłaca?

Zarówno zabudowa w formie kontenera, jak i plandeki ma swoje zalety i wady. Które rozwiązanie zatem wybrać? Wszystko zależy, do czego będziemy wykorzystywali pojazd. Zanim podejmiemy decyzję o wyborze, trzeba wziąć pod uwagę różne aspekty.

Wybór ciężarówki do wykonywania przewozów powinien być bardzo przemyślaną decyzją. Na początek warto w ogóle się zastanowić, czy będziemy szukali samochodu nowego, czy używanego. W przypadku pierwszej opcji trzeba liczyć się z dość wysokimi kosztami i często z zaciągnięciem również kredytu lub z leasingiem. Na początek dobrym rozwiązaniem może okazać się jednak samochód używany. W internecie nie ma już większego problemu, aby znaleźć serwis z ofertami ciężarówek z drugiej ręki z całej Europy (np. Truck1). Gdy już zdecydujemy się na opcję nowego lub używanego samochodu, trzeba jeszcze podjąć inną kluczową decyzję: szukamy zabudowy kontener czy plandekę?

Kontenerowiec

W przypadku kontenerów trzeba nieco inaczej planować pracę, co wiąże się z koniecznością załadunku i rozładunku kontenera w terminalu. Takie operacje są bardzo czasochłonne i nie ma tu mowy o nastawianiu się na szybkie wykonywanie zleceń przewozowych. Dodatkowo w przypadku ofert przewozowych kontenerami należy się liczyć z bardzo dużą konkurencją i to ze strony wielkich firm przewozowych, które często specjalizują się w usługach kontenerowcami. Zabudowa kontenera umożliwia załadunek tylko od tyłu, zatem nie wszystkie zlecenia będziemy mogli zrealizować, ale za to przewożony ładunek jest bezpieczniejszy. Jednak takie samochody są cięższe i przeważnie spalają więcej paliwa.

Plandeka

W przypadku plandek często załadunek i rozładunek również nie jest szybki, a nawet bywa kłopotliwy. Jeśli nastawiamy się na zlecenia z giełd transportowych, zabudowa typu plandeka będzie do tego idealna. Warto jednak szukać ciężarówek nieco większych, na co najmniej 10 palet, co pozwoli jednorazowo załadować więcej ładunku i zminimalizować w ten sposób puste przeloty. Zabudowa plandeka jest z reguły lżejsza niż kontener, więc nawet bez ładunku tracimy mniej pieniędzy, ponieważ mniej spalamy paliwa. Jeśli planujemy jednak jeździć po całej Europie, poruszanie się plandeką może być ryzykowne, chociażby ze względu na kradzieże czy nielegalnych emigrantów, którzy potrafią ukrywać się w przestrzeniach ładunkowych ciężarówek.

Jak widać, wybór między plandeką a kontenerem nie jest łatwy i wymaga wcześniejszego zaplanowania działalności przewozowej. Gdy taki plan powstanie, zorientujemy się, jakiego samochodu w rzeczywistości potrzebujemy.

Ogłoszenia sprzedaży używanych ciężarówek z całej Europy można znaleźć na stronie https://www.truck1-pl.com/ciezarowki.

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 14 grudnia 2017


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość


lub tradycyjnie
login lub email
hasło