Sztuka

Wywrotowa galeria sztuki - APEL

Zwracam się do Was - Wywrotowców - z prośbą o selekcje własnych prac i wybieranie naprawdę najlepszych, godnych pokazania światu w dziale "sztuka". Galeria Wywroty przeszła niedawno reorganizację i od mniej więcej 2 tygodni zdjęcia niskiej jakości lub o nikłej wartości artystycznej nie są dopuszczane do galerii. Proszę pamiętać, że galeria sztuki to nie fotoblog i nie należy dodawać do niej zdjęć z wycieczek ani bzdurnych pstryków niczego nie wnoszących do galerii. Takie zdjęcia proszę dodawać do własnego profilu, gdzie nie są one pokazywane w dziale fotografia, tylko są galerią zdjęć prywatnych. Można je dodać klikając na "moja wywrota" i potem "moje zdjęcia". Moderatorzy starają się też podpowiedzieć jak robić dobre zdjęcia. Najeżdżanie na opiekunów galerii też nie przyniesie nic dobrego - chcemy podnieść wysoko poprzeczkę i mieć galerie wartą odwiedzin, a nie galerie sztuki wymieszana z fotoblogiem. Mam nadzieję, że apel ten wzięty zostanie pod uwagę i przestaną się pojawiać w galerii byle jakie pstryki z komórek.

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
electricdog
electricdog 11 listopada 2007, 22:32
ja ze swojej strony proszę o to samo uzytkowników działających w dziale "rysunek".
myslcie, na boga.
ataraksja
ataraksja 16 listopada 2007, 13:46
"zdjęcia niskiej jakości lub o nikłej wartości artystycznej nie są dopuszczane do galerii..." - popieram, tylko jedna uwaga młodzi i pełni pasji Państwo opiekunowie galerii zdjęć, malarstwa i rysunku. Ze swej strony chciałabym zobaczyć kryteria (mogą być wasze, opracowane w zespole lub pojedynczo), którymi będziecie się kierować przy ocenianiu prac i komentowaniu. Według mnie tylko wtedy użytkownik wstawiający swoją pracę będzie miał jasny pogląd o walorach, które w pracy uwzględniacie i wadach, za które prace odrzucicie. Niech to nie będzie "widzimisię" moderatorskie, choć zgadzam się z tym, że własnie do moderatora nalezy werdykt - "za" lub "przeciw". Musi być umotywowany, a nie każdy użytkownik jest znawcą. Wy pokażcie i udowodnijcie, że się znacie. Bądzcie merytoryczni, i ...niekoniecznie kąśliwi w ocenach ;)) Wystarczy takich na digu.
electricdog
electricdog 16 listopada 2007, 15:46
przecież nie jesteśmy kąsiliwi *_*
Robak
Robak 16 listopada 2007, 15:58
ja sie przyznaje - czasem jestem, ale to efekt tego, ze tlumacze co jest zle, najpierw jest walka z tym co napisze, potem ok masz racje, przychodzi nastepny dzien i ta sama osoba robi dokladnie to samo. nudne a po nasty godzinach pracy zaczynam byc kasliwy. rownie dobrze moge stanac przed sciana, powiedziec jej to samo i efekt bedzie taki sam.
ataraksja
ataraksja 16 listopada 2007, 16:10
Możesz powiedzieć raz, a dobrze. A potem tylko "opus citatum" i do odstrzału.
Valhalla
Valhalla 16 listopada 2007, 19:27
Wybaczcie, ale coraz więcej osób myli komunę z burdelem...!
Coraz trudniej odróżnić ją od... sami wiecie.
Chyba najwyższy czas zacząć banować.
Jak nie, to się wypisuję... a takie prawo mam - zarówno w komunie jak i w burdelu...
Większość chyba zdaje sobie sprawę, że 99% z wywrotowiczów będzie robiło w życiu zupełnie coś innego [zawodowo] - ale nie znaczy to, że nie mamy się szanować – chyba, że to ja popełniłem błąd i pomyliłem portale...
Chodzi przecież o przynajmniej minimum – jak to powiedział elektryczny pies – myślenia...

PS: sorrki, bo nie jestem opiekunem, a tu same opiekuny gadają :)
ataraksja
ataraksja 16 listopada 2007, 20:41
Głos w dyskusji mamy równy. I nadal pytanie do Robaka - będą kryteria oceniania, czy można jedynie pomarzyć?
Robak
Robak 16 listopada 2007, 23:11
Valhalla: wszyscy maja sie prawo wypowiedziec. Jestes na wywrocie, wiec mow co Cie boli. Nie ma rowny rowniejszy.

ataraksja: owszem. Pomysl jest dobry na poczatek by ustalic jakis regulamin ow prac. Troche sie tego boje, bo i tak nie do konca jestesmy w stanie okreslic w 100% zasady, ale przynajmniej po czesci okreslic za co napewno prace nie beda dopuszczane. Wraz z elektrycznym psem przygotujemy to (mam nadzieje, ze sie to uda) do poniedzialku. Nie bedzie tam jednak wszystkiego, bo nie wszystko mozna w takich kryteriach ujac, bo jesli bedziemy sie idealnie ich trzymac to, albo nie beda przepuszczane dobre prace gdzie ktos swiadomie lamie/nagina zasady dobrej fotografii, albo bedzie puszczany caly chłam ktory bedzie zgodny z technicznymi zasadami. Co jak co, postaramy sie przyblizyc przynajmniej technicznie jakie prace z zasady beda lecialy do kosza. Ustalimy tez wielkosc pliku oraz jego wage, bo i to jest wazne i godne sprecyzowania. Inne serwisy foto takie cos maja i dzieki temu latwiej jest przegladac zdjecia, a na wywrocie jak do tej pory mozna wrzucic taaaaakie foto i zeby je pooladac trzeba troche poprzewijac.
ataraksja
ataraksja 17 listopada 2007, 06:48
Dzięki za odpowiedź. Życzę powodzenia w pracach Tobie i psu :)
Valhalla
Valhalla 17 listopada 2007, 08:34
Witajcie wszyscy :)
Robak masz rację. Nie da się w 100% określić zasad estetycznych i tematycznych ale techniczne tak. Ja ma takiego pomysła - na początek:

1. musi się być autorem i posiadać prawa do publikacji prac
2. ograniczona ingerencja obróbki komputerowej – do takich działań które są możliwe w obróbce fotograficznej [max to ostrzenie, kadrowanie] wprowadzanie dodatkowych kolorów [np. sepia lub więcej] wymaga dokonania opisu przez autora i dodanie go podczas umieszczania pracy. Większa ingerencja to moim zdaniem powód by umieszczać pracę w dziale grafika.
3. niedopuszczanie prac ewidentnie nie ostrych lub spikslowanych [warsztat] osobiście sugeruję możliwość udzielania pomocy osobom niedoświadczonym [mogę to czynić – pracuję w studio graficznym :)]
4. niedopuszczanie prac których jedynym powodem do umieszczenia było pokazanie swojego psa na leżance albo cioci Frani na imieninach [to widać od razu i można to opisać w regulaminie – może ‘literaci’ pomogą to ująć w słowa :)]
5. przyznanie 4 skrajnych ocen [2 lewych i 2 prawych :)] wymaga dodania komentarza


Myślę, że większe obostrzenia są chyba niepotrzebne, bo trzeba by wprowadzać pojęcie sztuki i rzemiosła – wiele zdjęć ‘robaczków’, ‘roślin’ itp. jest bardziej rzemiosłem fotograficznym niż sztuką, więc byłoby to bez sensu... a wywrota to moim zdanie taka ‘akademia umiejętności’ gdzie można się też uczyć od innych...
Valhalla
Valhalla 17 listopada 2007, 08:40
Jeszcze jedno,
prace odrzucone nie mogą być dostępne do oglądania – tak jak są teraz.
Pozostaje problem odrzucania z powodów artystycznych – myślę że tu rola dla opiekuna - te prace nie powinny być usuwane a bardzo szczegółowo skomentowane przez opiekunów... uniknie się pomyłek :) i wojen, a i element edukacji się wprowadzi...
Robak
Robak 17 listopada 2007, 11:09
ja sie tylko czepie nieco obrobki komputerowej, poniewaz pod powiekszalnikiem mozna zrobic cuda, to dlaczego w cyfrowej mialoby tego zabraknac? poza tym istnieja tez rozne techniki odbic obrazu lub jego zapisu ktore niejako sprawiaja, ze zdjecie ma dany klimat lub nie - chocby najbardziej znana camera obscura ktora mozna uzyskac tez na cyfrze robiac zdjecie, lub w pozniejszych fazach obrobki, albo cross, ktory moze byc/jest praca na konkretnych fragmentach zdjecia. gdyby wprowadzic taki podzial o jakim mowisz, to zaden z opiekunow nie bedzie w stanie poprawnie ocenic czy to grafika, czy fotografia, bo np pojasnienia czy przyciemnienia konkretnego elementu na zdjeciu nie da sie tak latwo wybadac przy tych rozdzieczosciach tutaj serwowanych na potrzeby internetu.
.
. 17 listopada 2007, 18:43
Masz rację, wycofuję się z pomysłu tak nieobliczalnego :)
Robak
Robak 17 listopada 2007, 19:14
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....

www.wywrota.pl/images/1043_fajnego_mam_kicusia_oli…

kocham dzieci jak sa cudze i z daleka odemnie !!!
ataraksja
ataraksja 17 listopada 2007, 19:50
a nie można ograniczyć wieku rejestrowania użytkowników?........ to chyba nie jest portal dla dzieciaków?....... warto by o tym wspomnieć we Wrocku <myśli>
Robak
Robak 17 listopada 2007, 21:15
chyba trzeba, bo jak widze takie cos, to krew zalewa pomimo apelowania.
ataraksja
ataraksja 17 listopada 2007, 21:39
Będziesz we Wrocku na spotkaniu? Trzeba by było poruszyć sprawę w obecności Szefostwa.
Robak
Robak 17 listopada 2007, 21:58
Nie. Jestem w UK obecnie i napewno w tym miesiacu i nastepnym mnie nie bedzie.
przysłano: 11 listopada 2007 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca