Film

Filmowy pies przewodnik

Fundacja Audiodeskrypcja i agencja DDB Warszawa rozpoczęły kampanię crowdsourcingową, której celem jest zebranie funduszy na aplikację Movie Guide Dog udostępniającą niewidomym audiodeskrypcję w salach kinowych, niezależnie od sprzętu, jakim dysponuje dane kino.

Właściciele kin niechętnie inwestują w sprzęt do audiodeskrypcji, wychodząc z założenia, że filmów z audiodeskrypcją jest zbyt mało. Z kolei dystrybutorzy i producenci nie udostępniają kinom filmów z audiodeskrypcją, bo sale kinowe i tak nie mają odpowiedniego sprzętu, by je odtworzyć. I tu kółko się zamyka” ‒ mówi Tomasz Strzymiński, prezes Fundacji Audiodeskrypcja. Postanowiliśmy rozwiązać ten problem. Movie Guide Dog to aplikacja na telefon, dzięki czemu działa niezależnie od sprzętu w kinie. Pokazuje listę filmów z dostępną audiodeskrypcją. Użytkownik ściąga na telefon audiodeskrypcję do filmu, który chce obejrzeć, i idzie do kina. Aplikacja synchronizuje audiodeskrypcję ze ścieżką dźwiękową filmu, i już można oglądać! Stworzenie bazy audiodeskrypcji i mechanizmu synchronizacji jest tańsze niż zakup specjalistycznego sprzętu do kin, ale nadal wymaga zaangażowania pewnych środków. Stąd kampania.

Kampania rozpoczęła się od Wieczoru z Audiodeskrypcją na antenie Ale Kino Plus. Stacja wyświetliła trzy filmy z audiodeskrypcją. Jeden z nich ‒ „Głębokie błękitne morze” został poprzedzony specjalnym wydaniem „Kino Mówi” (godzina 20.10). Gośćmi Błażeja Hrapkowicza byli Barbara Szymańska, krytyk filmowy i wiceprezes Fundacji Audiodeskrypcja, oraz publicysta Michał Zygmunt. To pierwsze spotkanie widzących i niewidzących krytyków. Dyskusja dotyczyła m.in. aspektów wizualnych filmu Terence’a Davisa, interpretacji użytych środków filmowych i roli obrazu w odbiorze kina.

Kontynuacją kampanii są działania w sieci i w kinach. Powstał film, który pokazuje, że emocje, jakie przeżywamy w kinie, są uniwersalne, niezależnie od zmysłów, którymi się posługujemy. Film wyreżyserowała Kamila Tarabura, za zdjęcia odpowiadał Kajetan Plis, dźwięk stworzył Kuba Pietrzak ze studia Juice. Reklama jest dostępna po polsku i po angielsku, także w wersji z audiodeskrypcją. Szczegółowe informacje na temat projektu można znaleźć na stronie www.movieguidedog.com. Zbiórka funduszy odbywa się dzięki uprzejmości serwisu Wspieram.to.

W Polsce jest około 145 tysięcy osób niewidomych i około 700 tysięcy osób słabowidzących, w Europie ponad 26 milionów i jednych, i drugich. Dzięki Movie Guide Dog będą one mogły oglądać filmy z audiodeskrypcją, niezależnie od sprzętu znajdującego się w kinie. Aplikacja będzie dostępna na systemy iOS i Android.

 

Strona projektu: www.movieguidedog.com

Strona projektu na wspieram.to: https://wspieram.to/movieguidedog

Spot:

 

Spot z audiodeskrypcją:

 

 

 

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 12 kwietnia 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca