Trzy lata po śmierci Isabelle Reed (Isabelle Huppert), autorki fotoreportaży wojennych, powstaje retrospektywa jej wstrząsających prac. Zaprzyjaźniony dziennikarz z "The New York Timesa" przygotowuje artykuł o Isabelle. W rozmowie z jej mężem, Gene'em (Gabriel Byrne) ostrzega, że ujawni prawdziwe przyczyny jej śmierci - Reed popełniła samobójstwo, a nie zginęła w wypadku. Nie wie o tym nawet dorastający syn fotografki. Gene i jego starszy syn (Jesse Eisenberg) muszą oswoić nastolatka z prawdą.
Nie jest to łatwe zadanie, gdyż każdy w rodzinie Reedów zmaga się z osobistą traumą. Owdowiały Gene nie może ułożyć sobie życia w nowym związku. Starszy syn Jonah nie radzi sobie w roli świeżo upieczonego męża i ojca. Zaś piętnastoletni Conrad uchodzi za szkolne dziwadło, ma fatalny kontakt z ojcem, ucieka w świat gier fantasy.
Momentami na ekranie zobaczymy również samą Isabelle, która zmagała się z koszmarami wojny i poczuciem winy opuszczania rodziny w najważniejszych momentach. Sceny jej poświęcone są ascetyczne, ubogie w dialogi, ale pełne przeszywających zbliżeń na cierpiącą Isabelle Huppert.
Każdemu z bohaterów poświęcono inny sposób narracji. Wyróżnia się wątek Conrada przedstawiony za pomocą skrawków snów na jawie i fragmentów jego osobliwego pamiętnika, przypominającego stylem "Sklepy cynamonowe" Bruno Schulza. Choć Devin Druid dopiero drugi raz pojawia się na kinowym ekranie, to właśnie jego kreacja intryguje i zasługuje na pochwałę.
Trierowi udało się zachować typowy dla skandynawskiego kina oszczędny, ale sugestywny sposób przekazywania historii. Scenariusz pióra Eskil Voget, sposób prowadzenia kamery i muzyka są spójne. Początkowo "Głośniej od bomb" może wydawać się posępne i zagmatwane, ale z każdą kolejną minutą te odczucia ustąpią miejsca oczyszczeniu i ukojeniu, do jakiego dojrzewają Reedowie.
Głośniej od bomb (Louder Than Bombs)
reżyseria: Joachim Trier
scenariusz: Joachim TrierEskil Vogt
gatunek: Dramat
produkcja: DaniaFrancjaNorwegia
premiera: 1 kwietnia 2016 (Polska) 18 maja 2015 (świat)