2016 rok był dla telewizji wyjątkowo dobry. W samej tylko Ameryce - według danych zebranych przez FX Research - pokazano 455 produkcji serialowych.
455 produkcji serialowych w 2016 roku to o 34 więcej niż w 2015. Z kolei dekadę temu, w 2006 roku, amerykańscy telewidzowie mogli oglądać 192 produkcje.Wzrost przypisywany jest jednak nie większemu znaczeniu tradycyjnej telewizji - pojmowanej jako odbiornik telewizyjny w domu, ze stałą ramówką - ale tej "nowoczesnej", w postaci rozwoju serwisów streamingowych i oglądania na ekranach komputerów, tabletów itp. To m.in. takie firmy, jak HBO, Amazon i Netflix nakręcają koniunkturę.
Zwiększenie produkcji wiązać się będzie zdaniem ekspertów z o wiele większym wyzwaniem dla tych, którzy odpowiadają za promocję nowych seriali. Łatwiej będą mieli ci, którzy w 2017 roku będą wprowadzać drugie sezony. Prawdopodobnie o widzów walczyć będzie około 500 różnych realizacji.