Muzyka

Zbigniew Karkowski / Robert B. Lisek / Gil Kuno  

 Zbigniew KARKOWSKI  / Robert B. LISEK / Gil KUNO

 

22 Maja - wtorek  - godz. 21:00
Nowy Wspanialy Swiat
Nowy Świat 63,  WARSZAWA
http://www.nowywspanialyswiat.pl/


Zbigniew Karkowski - mistrz noisowego terroru z Tokyo i jedna z ważniejszych postaci muzyki współczesnej, wymieniany jednych tchem razem z Merzbow, Tetsuo Furudate, KK Null, Francisco Lopez czy Otomo Yoshihide. Kompozytor i wykonawca muzyki, zarówno elektronicznej jak i akustycznej, eksperymentator, improwizator, muzyk elektroniczny. Jako nastolatek wyemigrował z Polski, mieszkał w Göteborgu, Amsterdamie, Berlinie, Paryżu, Los Angeles, by ostatecznie osiedlić się w Tokyo w 1994 roku. Studiował kompozycję w Polsce, estetykę muzyki współczesnej na State College of Music w Göteborgu i muzykę komputerową na Uniwersytecie Technologicznym Chalmers. Po ukończeniu edukacji w Szwecji podjął roczne studia sonologiczne w Królewskim Konserwatorium w Hadze w Holandii. Uczestniczył też w wielu letnich kursach kompozycji organizowanych przez francuskie Centrum Acanthes w Awinionie oraz Aix-en-Provence, gdzie pobierał naukę u klasyków muzyki XX wieku, takich jak Iannis Xenakis, Olivier Messiaen, Pierre Boulez, oraz Georges Aperghis. Karkowski jest aktywnym kompozytorem zarówno muzyki akustycznej jak i elektroakustycznej. Napisał utwory przeznaczone dla dużych orkiestr symfonicznych, a także operę i liczne utwory muzyki kameralnej wykonywane przez profesjonalne zespoły muzyków ze Szwecji Polski i Niemiec. Karkowski jest współzałożycielem zespołów Sensorband (wraz z Edwinem van der Heide i  Atau Tanaką), Cosmic Trigger, Pop Senssurround Orchestra oraz UBSB. Współpracował z takimi artystami jak Aube, Merzbow, Kasper T. Toeplitz, Helmut Schaefer, Edwin Van Der Heide, Tetsuo Furudate, Kapotte Muziek, John Duncan, Ulf Bilting, Phauss, Francisco Lopez, David Kristian, Keiji Haino, Jim O'Rourke, Null/Zeni Geva, Otomo Yoshihide i wieloma innymi. W ciągu ostatnich kilkunastu lat grał setki koncertów na całym świecie, coraz częściej podróżuje do Chin, Ameryki Łacińskiej i Północnej, gdzie gra z lokalnymi muzykami oraz prowadzi warsztaty. Jak nikt inny osobiście zna środowiska muzyki awangardowej w każdym zakątku Ziemi. Karkowski uważa, że tradycyjnie pojmowana muzyka jest nieadekwatna do dzisiejszego świata i dlatego dotychczasowe teorie muzyczne oraz kulturowe powinny zostać zniszczone. W Warszawie i Poznaniu artysta zaprezentuje między innymi material z nowej płyty 'Perceptual interpretations of ambiguous figures".
http://soundcloud.com/kikuchi-yukinori/sets/zbigniew-karkowski-perceptual/

Robert B. Lisek, artysta, akcjoner, kompozytor koncentrujący się na systemach i procesach (obliczeniowych, biologicznych, społecznych); przechodząc przez hacktywizm, sztukę oprogramowania i radykalne interwencje społeczne, jego działalność nie poddaje się kategoryzacji;  Lisek jest także twórcą muzyki współczesnej, autorem wielu projektów na przecięciu muzyki spektralnej, stochatystycznej, konkretnej i noise'u. W swoich dziełach stosuje zaburzenia i zawieszenia języków i systemów, w tym błędy kodów oraz robaki i wirusy sieciowe. Lisek jest pionierem sztuki wykorzystującej metody sztucznej inteligencji i bioinżynierię. W projekcie Spectrum, który jest scenariuszem biotterrorystycznego ataku Warszawy, użył technik biologii molekularnej, badając samoreplikację czyli namnażanie się i rozprzestrzenianie bakterii. Lisek drąży również problemy zabezpieczeń, prywatności i tożsamości w społeczeństwie sieciowym; zbudował NEST - Citizens Intelligence Agency - oprogramowanie do szukania ukrytych powiązań między osobami, grupami, zdarzeniami, obiektami i miejscami. W ostatnich projektach łączy swoje DNA z wirusami i testuje wpływ promieniowania radioaktywnego na organizmy biologiczne. Pracuje także nad wzmocnieniami człowieka poprzez użycie radykalnych transgresywnych metod na przecięciu AGI, bioinżynierii i nanotechnologii [patrz antologia TRANSHUMAN]. Lisek jest także naukowcem specjalizującym się w teorii złożoności, teorii grafów i zbiorów częściowo-uporządkowanych, zastosowaniami w AGI i w superkompilacji. Założyciel Fundamental Research Lab, inicjator i lider grupy Laboratorium oraz Sympozjum Sztuki ACCESS. Autor ponad stu wystaw, koncertów i warsztatów. Jego projekty obejmują między innymi: CAPITAL - WORM Center Rotterdam, SECURE INSECURITY - ISEA, Istambul; MANIFESTO vs. MANIFESTO - CSW Zamek Ujazdowski; NEST - ARCO International Contemporary Art Fair, Madryt; GENGINE - Galeria Narodowa Zachęta, Warszawa; FLOAT- Lower Manhattan Cultural Council, Nowy Jork; WWAI - 2005, Los Angeles; GESPENST - Galeria Leto, Warszawa; Falsecodes - Red Gate Gallery, Pekin; State of Emergency Embassy – Galeria Entropia, Wrocław; FLEXTEXT - Byzantine Museum, Ateny; FXT – ACA Media Festival, Tokio; STACK – ISEA 02, Nagoya.
http://fundamental.art.pl/
http://soundcloud.com/robert-b-lisek/

 

Gil Kuno - artysta mieszkający w Tokio i Los Angeles. Przez eksperymentowanie z powszechnymi doświadczeniami codzienności, Gil stara się wyrwać publiczność z paradygmatycznego myślenia. W przewrotny i żartobliwy sposób podkopuje zwyczajowe postrzeganie rzeczywistości. Przesadzona percepcja i odklejona rzeczywistość to główne tematy jego prac. Jego twórczość zdobyła uznanie na Ars Electronica, Japan Media Arts Festival, Canon Digital Creators Contest, International Film Festival Rotterdam, Laforet Sound Museum, World Wide Video Festival, Timothy Leary i in.. Jego najnowsza praca "Six String Sonics, The" zajęła drugą nagrodę publiczności w konkursie "Top 100 Japanese Media Art Works" ogłoszonym przez rząd Japonii, czego rezultatem była wystawa w największym muzeum sztuki współczesnej w Japonii, The National Art Center w Tokio. Gil wystawiał/występował w: Castillo de Rivoli (Włochy), Museums Quartier Wien (Austria), The National Art Center Tokyo (Japonia), The Hammer Museum (L.A.), Torrance Art Museum (L.A.), Fuji Rock Festival (Naeba, Japonia), Laforet Harajuku (Tokio), The Melkweg (Amsterdam), Schouwburg (Rotterdam), The Sprawl (London), Liquid Room (Tokio), Womb (Tokio), Milk (Tokio), New Wight Gallery (L.A.), Code (Shinjuku, Tokio), Core (Roppongi, Tokio), Warp 

22 maja 2012, 21:00 Nowy Wspaniały Świat Centrum Kultury, Nowy Świat 63, WARSZAWA

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 11 maja 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca