Teatr Terminus a Quo, Noisegarden

wstęp: 5 zł

CRK
ul. Kazimierza Jagiellończyka 10 c/d
Wrocław - Nadodrze
(niedaleko Parku Staszica i ulic Chrobrego i Rydygiera)
www.crk.wroclaw.pl
www.myspace.com/crkwroclaw

Teatr Edwarda Gramonta "TERMINUS  A  QUO" (Nowa Sól)

<!-- D(["mb"," \u0026quot;TERMINUS A QUO\u0026quot;, założył (4 stycznia 1976roku) i stworzył na swoje\u003cbr /\u003e podobieństwo demiurg, brodacz i skandalista teatralny, wizjoner,\u003cbr /\u003e mistrz pióra \u0026nbsp;i twardej ręki reżyserskiej - Edward Gramont, pracując\u003cbr /\u003e od podstaw nad formą a także metodą pracy twórczej. Od początku swego\u003cbr /\u003e istnienia \u0026quot;TERMINUS A QUO\u0026quot; był \u0026nbsp;teatrem niepokornym, poszukującym,\u003cbr /\u003e eksperymentującym - przekraczającym sztywne ramy teatralne, ale tez\u003cbr /\u003e sentymentalnie powracajacy od czasu do czasu do klasyki. \u0026nbsp;Teatr, który\u003cbr /\u003e świadomie odrzucił maskę jako środek wyrazu, na rzecz aktora\u003cbr /\u003e prawdziwego wywodządzego się z tradycji teatru Konstantego\u003cbr /\u003e Stanisławskiego czy Jerzego Grotowskiego. W ten sposób osiągnięty\u003cbr /\u003e został \u0026nbsp;cel \u0026nbsp;w postaci charyzmatycznej gry aktorów, własnej,\u003cbr /\u003e niekłamanej, charakterystycznej poetyki i niepowtarzalnego klimatu\u003cbr /\u003e wyróżniającego ów zespół \u0026nbsp;w szerokiej plejadzie amatorskich otwartych\u003cbr /\u003e i alternatywnych cudacznych teatrów. Metoda pracy Edwarda Gramonta z\u003cbr /\u003e aktorami to odkrycie u aktora motywu twórczego, który pozwoli mu na\u003cbr /\u003e całkowite poznanie swojego \u0026quot;ukrytego (ukrywającego się!) ja , poznanie\u003cbr /\u003e przestrzeni scenicznej, w której operuje aktor a \u0026nbsp;także dobranie\u003cbr /\u003e odpowiednich cech warsztatowych i psychofizycznych, w celu realizacji\u003cbr /\u003e zadania - roli, bądź etiudy, by w efekcie powstał aktor partner –\u003cbr /\u003e twórcy, reżysera. \u0026quot;TERMINUS A QUO\u0026quot; to teatr na walizkach mierzący się\u003cbr /\u003e z karkołomnymi zdawałoby się \u0026nbsp;przedsięwzięciami.\u003cbr /\u003e www.terminusaquo.eu\u003cbr /\u003e \u003cbr /\u003e Noisegarden (Warszawa)\u003cbr /\u003e Po raz trzeci w CRK, po raz pierwszy w poszerzonym składzie.\u003cbr /\u003e Warszawskia formacja po raz kolejny wypełni przestrzeń \u0026quot;Utopii\u0026quot;\u003cbr /\u003e dźwiękami trwającymi w zawieszeniu pomiędzy improwizacją w duchu\u003cbr /\u003e free-improv a struturalną kompozycją po mysli Steve\'a Reicha. Muzyka\u003cbr /\u003e tria - a niegdyś duetu - ewoluowała od noise do pełnych niuansów\u003cbr /\u003e ambientowych pejzaży dźwiękowych. Jednak żadna z powyższych etykietek\u003cbr /\u003e",1] ); //--> "TERMINUS A QUO", założył (4 stycznia 1976roku) i stworzył na swoje
podobieństwo demiurg, brodacz i skandalista teatralny, wizjoner,
mistrz pióra  i twardej ręki reżyserskiej - Edward Gramont, pracując
od podstaw nad formą a także metodą pracy twórczej. Od początku swego
istnienia "TERMINUS A QUO" był  teatrem niepokornym, poszukującym,
eksperymentującym - przekraczającym sztywne ramy teatralne, ale tez
sentymentalnie powracajacy od czasu do czasu do klasyki.  Teatr, który
świadomie odrzucił maskę jako środek wyrazu, na rzecz aktora
prawdziwego wywodządzego się z tradycji teatru Konstantego
Stanisławskiego czy Jerzego Grotowskiego. W ten sposób osiągnięty
został  cel  w postaci charyzmatycznej gry aktorów, własnej,
niekłamanej, charakterystycznej poetyki i niepowtarzalnego klimatu
wyróżniającego ów zespół  w szerokiej plejadzie amatorskich otwartych
i alternatywnych cudacznych teatrów. Metoda pracy Edwarda Gramonta z
aktorami to odkrycie u aktora motywu twórczego, który pozwoli mu na
całkowite poznanie swojego "ukrytego (ukrywającego się!) ja , poznanie
przestrzeni scenicznej, w której operuje aktor a  także dobranie
odpowiednich cech warsztatowych i psychofizycznych, w celu realizacji
zadania - roli, bądź etiudy, by w efekcie powstał aktor partner –
twórcy, reżysera. "TERMINUS A QUO" to teatr na walizkach mierzący się
z karkołomnymi zdawałoby się  przedsięwzięciami.
www.terminusaquo.eu

Noisegarden (Warszawa)

Po raz trzeci w CRK, po raz pierwszy w poszerzonym składzie.
Warszawskia formacja po raz kolejny wypełni przestrzeń "Utopii"
dźwiękami trwającymi w zawieszeniu pomiędzy improwizacją w duchu
free-improv a struturalną kompozycją po mysli Steve'a Reicha. Muzyka
tria - a niegdyś duetu - ewoluowała od noise do pełnych niuansów
ambientowych pejzaży dźwiękowych. Jednak żadna z powyższych etykietek
<!-- D(["mb"," nie warunkuje brzmienia Noisegarden, a przy tym wszystkie one -\u003cbr /\u003e adekwatne czy już nie - pozostają w ich muzyce rozpoznawalne.\u003cbr /\u003e \u003ca onclick\u003d\"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)\" href\u003d\"http://www.noisegarden.art.pl\" target\u003d_blank\u003ewww.noisegarden.art.pl\u003c/a\u003e\u003cbr /\u003e \u003ca onclick\u003d\"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)\" href\u003d\"http://www.myspace.com/noisegarden\" target\u003d_blank\u003ewww.myspace.com/noisegarden\u003c/a\u003e\u003cbr /\u003e \u003cbr /\u003e godz: 20.00\u003cbr /\u003e wstęp: 5 zł\u003cbr /\u003e \u003cbr /\u003e plakat:\u003cbr /\u003e \u003ca onclick\u003d\"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)\" href\u003d\"http://crk-wro.info/images/stories/crk/plakaty/2008/2008-04-04%20teatr%20terminusaquo%20noisegarden.jpg\" target\u003d_blank\u003ehttp://crk-wro.info/images\u003cwbr /\u003e/stories/crk/plakaty/2008/2008\u003cwbr /\u003e-04-04%20teatr%20terminusaquo\u003cwbr /\u003e%20noisegarden.jpg\u003c/a\u003e\u003cbr /\u003e \u003cbr /\u003e ---\u003cbr /\u003e \u003cbr /\u003e pozdrawiam i do rychłego\u003cbr /\u003e - Kuba i ekipa CRK.\u003cbr /\u003e \u003c/div\u003e",0] ); D(["ce"]); //--> nie warunkuje brzmienia Noisegarden, a przy tym wszystkie one -
adekwatne czy już nie - pozostają w ich muzyce rozpoznawalne.
www.noisegarden.art.pl
www.myspace.com/noisegarden

godz: 20.00
wstęp: 5 zł

4 kwietnia 2008, 20:00 Centrum Reanimacji Kultury, Wrocław

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 23 marca 2008 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość


lub tradycyjnie
login lub email
hasło