Literatura

Noc kultury 2008

 

Idea

 

Noc Kultury to manifestacja kulturalna Miasta Lublin. W nocy z 7 na 8 czerwca Lublin już po raz drugi proponuje niepowtarzalne wydarzenie społeczno-kulturalne, które jest kolejnym krokiem do uzyskania tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.

Instytucje kultury, artyści, animatorzy i wszyscy, którzy zgłoszą chęć udziału w projekcie wspólnie zbudują płaszczyznę prezentacji potencjału kulturalnego Lublina. Tej nocy Lublin tętnić będzie rytmem sztuki i artystów.

 

Noc Kultury sprowokuje artystów do wyjścia w przestrzeń publiczną, aby odzyskali dla kultury i sztuki zaniechane przez nią lubelskie miejsca. Zaangażowane zostanie nie tylko centrum miasta, ale też jego dzielnice, miejsca znane i nieznane, a instytucje kultury otwarte będą do rana dla wszystkich. Na uczestników oczekują teatry, muzea, galerie, filharmonia, sale koncertowe, ulice i place miasta, a także profesjonalni i niezależni artyści, muzycy, aktorzy, malarze, poeci.

 

Uczestnictwo we wszystkich wydarzeniach Nocy Kultury będzie bezpłatne. 

 

Chcemy, by tej czerwcowej nocy kultura wyszła na ulice. Pragniemy przybliżyć szerokiej publiczności działalność kulturalną miasta, aby pobudzić w niej wrażliwość artystyczną i zachęcić do czynnego udziału w życiu kulturalnym.

 

Ideą tej jedynej w roku Nocy jest odsłonięcie ukrytego uroku Lublina oraz zanurzenie uczestników tego wielowymiarowego zdarzenia w niepowtarzalnej atmosferze miasta, które pragniemy otworzyć na ludzi wrażliwych na kulturę i sztukę, ale też i tych, którzy dopiero chcą poznać Lublin kulturalny.

 

Noc Kultury to nocna przejażdżka artystyczna, poprzez miejsca, które ściśle wiążą się z naszą kulturą, sztuką, historią i tradycją oraz przez te przestrzenie, które zazwyczaj sztuka omija. Chcemy, żeby kultura wyszła na ulice, zajrzała do dzielnic Lublina. Pragniemy przybliżyć szerokiej publiczności działalność kulturalną miasta, aby pobudzić w nich wrażliwość artystyczną i zachęcić do czynnego udziału w życiu kulturalnym.

 

Tej Nocy razem spójrzmy na Lublin okiem artysty.

 

 

 

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 26 kwietnia 2008 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca