Literatura

Nowość Wydawnictwa Semper - Archeologia

 "Osadnictwo kultury przeworskiej we wschodniej części Niecki Nidziańskiej"

Krzysztof Garbacz

Wydawnictwo Naukowe Semper 2009

Książka obejmuje zagadnienia związane z procesami osadniczymi kultury przeworskiej, zachodzącymi na obszarze wchodniej części Niecki Nidziańskiej od młodszego okresu przedrzymskiego po schyłek okresu rzymskiego. W oparciu o dokładny katalog stanowisk o różnej funkcji i datowaniu autor przeprowadził analizę typologiczno-chronologiczną zabytków ruchomych, obrządku pogrzebowego oraz osadnictwa.

Krzysztof Garbacz (ur.1958 w Biłgoraju)- archeolog, przez wiele lat związany zawodowo z Sandomierzem i Tarnobrzegiem, a od 1996 z Zieloną Górą. Jego zainteresowania naukowe koncentrowały się na problematyce osadnictwa kultury przeworskiej, co zaowocowało rozprawą doktorską (1999) w Instytucie Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk. Autor kilkudziesięciu artykułów naukowych i popularnonaukowych (głównie z zakresu archeologii), a także czterech książek, wśród nich "Na szlaku biłgorajskich kapliczek i krzyży przydrożnych (2009), książka wiążąca się z powrotem autora do etnograficznych zainteresowań rodzinną Biłgorajszczyzną.

ISBN: 978-83-7507-067-5
Format A4, s.392, bibliografia, katalog stanowisk, tablice, mapy, wykresy

Szczegóły: http://semper.istore.pl/pl,product,517700,osadnictwo,kultury,przeworskiej.html

W załączeniu spis treści oraz okładka.
Z poważaniem
Leszek Słowicki


Wydawnictwo Naukowe Semper
ul. Bednarska 20a
00-321 Warszawa
redakcja@semper.pl

tel/fax: +(48) (22) 8284973
www.semper.pl - strona wydawnictwa
sklep.semper.pl - sklep internetowy


biuro i księgarnia czynne od 9 do 17


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 19 lipca 2009 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca