Literatura

Program 19. Wrocławskich Promocji Dobrych Książek

PROGRAM

19. WROCŁAWSKICH PROMOCJI DOBRYCH KSIĄŻEK

 

Czwartek, 2 grudnia 2010

 

14.30-15.30 – Jolanta Piątek podpisuje książkę Obrazki z Czech na stoisku Oficyny Wydawniczej ATUT (42) w Muzeum Architektury.

 

15.40-16.40 – Małgorzata Wyrzykowska podpisuje książkę Śląsk w orbicie Wiednia. Artystyczne związki Śląska z Arcyksięstwem Austriackim w latach 1648-1741 na stoisku  Oficyny Wydawniczej ATUT (42) w Muzeum Architektury.

 

15.00-16.00 – Prezentacja Kwartalnika Literackiego Wyspa. Galeria BWA Awangarda, Witryna Lewa.

 

16.00 – Wydawnictwo Biuro Literackie zaprasza na swoje stoisko (3) w Muzeum Architektury, przy którym Piotr Sommer podpisuje książki: nominowaną do nagrody Nike 2009 Dni i noce oraz Ucieczkę w bok.  W tym samym czasie na stoisku Biura Literackiego Jacek Gutorow podpisuje tom poezji Inne tempo.

 

16.00-17.00 – Spotkanie dla wydawców książek dla dzieci. Galeria BWA Awangarda, Salon Angelusa.

 

16.00-17.00 – Promocja Wydawnictw Wrocławskiego Forum Młodych Twórców. Zaprasza

Stowarzyszenie Pisarzy Polskich Oddział we Wrocławiu. Galeria BWA Awangarda, Salon pod Kolumnami.

 

17.00-18.00 – Spotkanie z dziennikarką Jolantą Piątek, autorką książki Obrazki z Czech. Prowadzenie Mirosław Spychalski. Zaprasza Oficyna Wydawnicza ATUT. Galeria BWA Awangarda, Witryna Prawa.

 

17.00-18.00  – Europa Środkowa z wrocławskiej perspektywy. Spotkanie z historykiem sztuki Janem Harasimowiczem i autorami książek z serii Biblioteka Dawnego Wrocławia i Studia z Historii Kultury Europy Środkowej. Zaprasza Oficyna Wydawnicza ATUT. Galeria BWA Awangarda, Duży Salon Literacki.

 

17.00-18.00 – Klaus Bachmann podpisuje książkę Repression, Protest, Toleranz. Wertewandel und Vergangenheitsbewältigung in Polen nach 1956 na stoisku Oficyny Wydawniczej ATUT (42) w Muzeum Architektury.

 

17.00-18.00 – spotkanie z Nikołajem Iwanowem, autorem książki Powstanie Warszawskie widziane z Moskwy. Spotkanie prowadzi dr Adolf Juzwenko. Galeria BWA Awangarda, Witryna Lewa.

 

Wielka loteria MIFFY – do wygrania dizajnerski odtwarzacz Miffy mp3 (sponsor: VEDIA S.A.) Loteria odbywa się od 2 do 5 grudnia 2010 na stoisku Wydawnictwa FORMAT.

Finał loterii w niedzielę 5 grudnia o godzinie 15.00!

Zaprasza wydawnictwoformat.pl

 

Piątek, 3 grudnia 2010

 

11.00-12.00 – Czytelnia internetowa ibuk.pl – propozycja dla współczesnego czytelnika – Wydawnictwo PWN. Galeria BWA Awangarda, Duży Salon Literacki.

 

11.00–13.00 – spotkanie z Krzysztofem Eysymonttem, autorem książki Architektura renesansowych dworów na Dolnym Śląsku na stoisku Muzeum Architektury we Wrocławiu  (2) w Muzeum Architektury.

 

12.00 – Anna Fastnacht-Stupnicka podpisuje książkę Zostali we Lwowie na stoisku Wydawnictwa Sator Media (50) w Muzeum Architektury.

 

12.30-13.30 – Jaka będzie nowa biblioteka – książkowa e-rewolucja – Libranova. Galeria BWA Awangarda, Duży Salon Literacki.

 

12.30 – Spotkanie z Barbarą Gawryluk na stoisku Wydawnictwa Akapit Press (48) w Muzeum Architektury.

 

13.30-15.40 – Tytus Jaskułowski podpisuje książkę Ostatnie miesiące NRD na stoisku Oficyny Wydawniczej ATUT (42) w Muzeum Architektury.

 

14.30 – Dr Janusz Czerwiński, autor przewodników po Dolnym Śląsku, podpisuje nowy przewodnik po Wrocławiu na stoisku Wydawnictwa Kartograficznego EKO-GRAF (32) w Muzeum Architektury.

 

15.00 – Tomasz Suma podpisuje książkę Rys. Z dziejów ekslibrisu wrocławskiego na stoisku Wydawnictwa DiG (117) w Muzeum Architektury.

 

15.00-19.00 – Zofia Turowska podpisuje książkę Nasierowska. Fotobiografia  na  stoisku Wydawnictwa Marginesy (10) w Muzeum Architektury.

 

15.30 – Spotkanie z Marcinem Pałaszem na stoisku Wydawnictwa Akapit Press (48) w Muzeum Architektury.

 

15.45-16.45 – Mieczysław Orski podpisuje książkę Opowieści dla dorosłych i opowiastki dla niedorosłych na stoisku Oficyny Wydawniczej ATUT (42) w Muzeum Architektury.

 

16.00 - Rafał Podraza podpisuje książkę Z pamiętnika niemłodej już mężatki Magdaleny Samozwaniec na stoisku Wydawnictwa W.A.B. (12) w Muzeum Architektury.

 

16.00-17.00 – Spotkanie ze Zbigniewem Kruszyńskim, autorem książki Ostatni raport nominowanej do Literackiej Nagrody Europy Środkowej ANGELUS. Galeria BWA Awangarda, Salon Angelusa.

 

16.00-17.00 – Ewa Bieńkowska podpisuje książkę Spacery po Rzymie na stoisku Fundacji Zeszytów Literackich (59) w Muzeum Architektury.

 

16.15-17.15 – Promocja pisma „Pomosty”. Zaprasza Stowarzyszenie Pisarzy Polskich Oddział we Wrocławiu. Galeria BWA Awangarda, Witryna Lewa.

 

16.30 – Bogusław Kierc, autor tomu Rtęć, podpisuje swoją książkę na stoisku Biura Literackiego (3) w Muzeum Architektury

 

17.00 – Robert Makłowicz podpisuje książkę Cafe Museum na stoisku Wydawnictwa Czarne (37) w Muzeum Architektury.

 

17.30-18.30 – Spotkanie z Rafałem Podrazą, autorem m.in. książek Magdalena, córka Kossaka. Wspomnienia o Magdalenie Samozwaniec, Z pamiętnika niemłodej już mężatki, Galeria BWA Awangarda, Witryna Lewa.

 

17.30-18.30 – Spotkanie z Wojciechem Albińskim, autorem książki Achtung! Banditen! nominowanej do Literackiej Nagrody Europy Środkowej ANGELUS, Galeria BWA Awangarda, Salon Angelusa.

 

18:00-19.00 – Spotkanie z Bogusławem Kiercem, redaktorem premierowego wydania Sanatorium Rafała Wojaczka oraz wnukiem autora Radosławem Janusem, w przededniu 65. rocznicy urodzin Rafała Wojaczka. Rozmowę poprowadzi Katarzyna Trzak. Zaprasza Biuro Literackie. Galeria BWA, Duży Salon Literacki.

 

18.00-19.00  – Spotkanie z Jolantą i Krzysztofem Popińskimi, autorami książki Od SKS do NZS. Monografia niezależnego ruchu studenckiego we Wrocławiu. Prowadzenie Paweł Skrzywanek. Zaprasza Oficyna Wydawnicza ATUT. Galeria BWA Awangarda, Salon pod Kolumnami.

 

19.00-20.00  – Spotkanie z Györgym Spiró, autorem książki Mesjasze nominowanej do Literackiej Nagrody Europy Środkowej ANGELUS, Galeria BWA Awangarda, Salon Angelusa.

 

19.10-20.00 – Jolanta i Krzysztof Popińscy podpisują  książkę Od SKS do NZS. Monografia niezależnego ruchu studenckiego we Wrocławiu na stoisku Oficyny Wydawniczej ATUT  (42) w Muzeum Architektury.

 

Sobota,  4 grudnia 2010

10.00-11.00 – Tytus Jaskułowski podpisuje książkę Ostatnie miesiące NRD na stoisku Oficyny Wydawniczej ATUT (42) w Muzeum Architektury.

 

11.00-12.00 – Roberto Salvadori podpisuje książkę Sylwetki i portrety na stoisku Fundacji Zeszytów Literackich (59) w Muzeum Architektury.

 

11.00-12.00 – Spotkanie z Matthiasem Buthem, autorem książki Kaligrafia bliskości. Prowadzenie Edward Białek. Zaprasza Oficyna Wydawnicza ATUT. Galeria BWA Awangarda, Salon Angelusa.

11-12.30 – Paweł Beręsewicz podpisuje swoje książki na stoisku Wydawnictwa Literatura (120) w Muzeum Architektury.

 

11.00-14.00 – Spotkanie z  ilustratorem Piotrem Rychelem na stoisku Wydawnictwa Bajka (41) w Muzeum Architektury.

 

12.00 – Spotkanie z Zenonem Harasymem, autorem książki Ze starego albumu.O dawnych fotografiach carte de visite i cabinet portrait na stoisku Wydawnictwa BOSZ (102) w Muzeum Architektury.

 

12.00 – Sławomir Górzyński podpisuje swoją książkę Arystokracja polska w Galicji na stoisku Wydawnictwa DiG (117) w Muzeum Architektury.

 

12.00 – Spotkanie z Martą Fox na stoisku Wydawnictwa Akapit Press (48) w Muzeum Architektury.

 

12.00 – Wojciech Kuczok podpisuje książkę Spiski. Przygody tatrzańskie na stoisku Wydawnictwa W.A.B. (12) w Muzeum Architektury.

 

12.00 – Beata Zdęba, ilustratorka i autorka szaty graficznej nowej edycji Proszę słonia, podpisuje książki na stoisku Wydawnictwa Eurograf  (104) w Muzeum Architektury.

 

12.00 spotkanie z Ewą Kozyrą-Pawlak oraz Pawłem Pawlakiem na stoisku Wydawnictwa Media Rodzina (4) w Muzeum Architektury.

 

12.00-13.00 – Roberto Salvadori o nowej książce Sylwetki i portrety. Prowadzenie Marek Zagańczyk. Zaprasza Fundacja Zeszytów Literackich. Galeria BWA, Witryna Lewa.

 

12.00-13.00 – Spotkanie z Janem Piątkowskim, podczas którego zostanie po raz pierwszy zaprezentowana jego nowa publikacja Zaraza szaleje w sądach, prokuraturach oraz w rządach.  Zaprasza Wydawnictwo Pro Arte. Galeria BWA Awangarda, Salon pod Kolumnami.

 

12.00-13.00 – Inne spojrzenie na Rosję. Spotkanie z Iwoną Kaliszewską, współautorką książki Matrioszka w hidżabie oraz Jędrzejem Morawieckim, autorem Łuskania światła. Reportaży rosyjskich. Prowadzenie Roman Kurkiewicz. Zaprasza Wydawnictwo Sic! Galeria BWA Awangarda, Witryna Prawa.

 

12.00-14.00 W. Julian Korab-Karpowicz podpisuje swoją książkę Historia filozofii politycznej. Od Tukidydesa do Locke'a na stoisku Wydawnictwa Marek Derewiecki (114) w Muzeum Architektury.

 

12.00-15.00 Janusz Majewski, reżyser i pisarz, podpisuje swoją książkę Mała Matura na stoisku Wydawnictwa Marginesy (10) w Muzeum Architektury.

 

12.25-13.25 – Matthias Buth podpisuje książkę Kaligrafia bliskości na stoisku Oficyny Wydawniczej ATUT (42) w Muzeum Architektury.

12.30-14.00 – Grzegorz Kasdepke podpisuje swoje książki na stoisku Wydawnictwa Literatura (120) w Muzeum Architektury.

 

13.00 - Janusz Rudnicki podpisuje książkę Śmierć czeskiego psa, stoisko Wydawnictwa W.A.B. (12) w Muzeum Architektury.

 

13.15-14.15 – O Flaubercie, jego życiu i nowych przekładach. Spotkanie z Renatą Lis, komentatorką i współtłumaczką próz Gustave’a Flauberta wydanych w serii Wielcy pisarze w nowych przekładach, autorką książki o Flaubercie (w przygotowaniu). Prowadzenie Roman Kurkiewicz. Zaprasza Wydawnictwo Sic! Galeria BWA Awangarda, Witryna Prawa.

 

13.00-14.00 – Marcin Kurek, laureat Nagrody Kościelskich 2010 o poemacie Oleander. Prowadzenie Tomasz Różycki. Zaprasza Fundacja Zeszytów Literackich. Galeria BWA, Witryna Lewa.

13.30 – Spotkanie z Emilią Kiereś  na stoisku Wydawnictwa Akapit Press (48) w Muzeum Architektury.

13.30 – Olga Tokarczuk podpisuje swoje książki na stoisku Wydawnictwa Literackiego (5) w Muzeum Architektury.

 

13.30-14.30 – Spotkanie z Adamem Krzemińskim, autorem książki Lekcje dialogu. Mowy, eseje i wywiady (Grass, Weizsäcker, Küng, Dönhoff, Habermas, Winkler, von Thadden i inni). Moderacja Edward Białek i Leszek Żyliński. Zaprasza Oficyna Wydawnicza ATUT. Galeria BWA Awangarda, Salon Angelusa.

 

13.35-14.35 – Marion Brandt podpisuje książkę Polacy potrafią. Polski Październik i Solidarność w oczach pisarzy wschodnioniemieckich na stoisku Oficyny Wydawniczej ATUT (42) w Muzeum Architektury. 

 

14.00 - Marta Mizuro podpisuje książkę Kogo kocham, kogo lubię na stoisku Wydawnictwa W.A.B. (12) w Muzeum Architektury.

 

14.00 – Spotkanie z Edwardem Lutczynem i promocja zbioru Rysunków różnych, kwadratowych i podłużnych na stoisku Wydawnictwa BOSZ (102) w Muzeum Architektury.

 

14.00-15.00 Wojciech Chądzyński podpisuje swoją książkę Wrocław, jakiego nie znacie na stoisku Wydawnictwa Via Nova (7) w Muzeum Architektury.

 

14.30 – Marcin Kurek podpisuje tom Oleander, Barbara Toruńczyk prezentuje książkę Czesława Miłosza Rosja. Widzenia transoceaniczne na stoisku Fundacji Zeszytów Literackich (59) w Muzeum Architektury.

 

14.40-15.40 – Adam Krzemiński podpisuje książkę Lekcje dialogu. Mowy, eseje i wywiady (Grass, Weizsäcker, Küng, Dönhoff, Habermas, Winkler, von Thadden i inni) na stoisku  Oficyny Wydawniczej ATUT (42) w Muzeum Architektury.

 

15.00 – Joanna Roszak podpisuje swoją książkę W cztery strony na raz. Portrety Karpowicza na stoisku Biura Literackiego (3) w Muzeum Architektury.

15.00 – Jacek Dukaj podpisuje swoje książki na stoisku Wydawnictwa Literackiego (5) w Muzeum Architektury.

 

15.00-16.00 - Jerzy Rostkowski podpisuje swoją książkę Podziemia III Rzeszy. Tajemnice Książa, Wałbrzycha i Szczawna-Zdroju na stoisku Domu Wydawniczego REBIS (111) w Muzeum Architektury.

 

15.00-16.00 – Mariusz Urbanek podpisuje książkę Wrocławskich Krasnali historie prawdziwe na stoisku Wydawnictwa eMKa (55) w Muzeum Architektury.

 

15.30-16.30  – Promocja książki z płytą Małe Instrumenty grają Chopina. Spotkanie z zespołem Małe Instrumenty. Zaprasza Wydawnictwo Format, Galeria BWA Awangarda, Witryna Prawa.

 

15.30-16.30 – Spotkanie z Andrzejem Ziemiańskim, autorem książki Żołnierze grzechu. Prowadzenie Leszek Pułka. Zaprasza Wydawnictwo Bukowy Las. Galeria BWA Awangarda, Witryna Lewa.

 

15.40-16.40 – Magdalena Lasowy-Pudło podpisuje książkę Recepcja literatury NRD w Polsce na stoisku Oficyny Wydawniczej ATUT (42) w Muzeum Architektury.

 

16.00-17.00 – Spotkanie z Elżbietą Cherezińską poświęcone jej nowej książce Gra w kości. W spotkaniu wezmą udział Olga Tokarczuk i Marta Mizuro. Zaprasza Wydawnictwo Zysk i S-ka. Galeria BWA Awangarda, Duży Salon Literacki.

 

16.00-17.00 – Spotkanie z Antonim Liberą, autorem książki Godot i jego cień nominowanej do Literackiej Nagrody Europy Środkowej ANGELUS. Galeria BWA Awangarda, Salon Angelusa.

 

16.00 – Spotkanie z Wacławem Wantuchem, autorem fotografii do premierowego albumu Akty na stoisku Wydawnictwa BOSZ (102) w Muzeum Architektury.

 

16.00 – Spotkanie z dr. Januszem Czerwińskim, autorem przewodników po Dolnym Śląsku, podpisywanie nowego przewodnika po Wrocławiu na stoisku Wydawnictwa Kartograficznego EKO-GRAF WROCŁAW (32) w Muzeum Architektury.

 

16.30-17.30 – Spotkanie z Anną Fastnacht-Stupnicką, autorką książki Zostali we Lwowie. Zaprasza Wydawnictwo Sator Media. Galeria BWA Awangarda, Salon pod Kolumnami.

 

17.00-18.00 – Wydawnictwo Biuro Literackie prezentuje książkę W cztery strony naraz. Portrety Karpowicza Joanny Roszak. Wieczór z udziałem autorki poprowadzi Jan Stolarczyk,  Galeria BWA, Witryna Prawa.

 

17.00-18.00 – Prezentacja nowości w serii NRD. Polityka – Społeczeństwo – Kultura. Spotkanie z Marion Brandt, autorką książki Polacy potrafią. Polski Październik i Solidarność w oczach pisarzy wschodnioniemieckich, i Magdaleną Lasowy-Pudło, autorką książki Recepcja literatury NRD w Polsce. Spotkanie poprowadzą Izabela Surynt i Krzysztof Ruchniewicz. Zaprasza Oficyna Wydawnicza ATUT. Galeria BWA Awangarda, Witryna Lewa.

17.00-18.00 Janusz Majewski, reżyser i pisarz, podpisuje swoją książkę Mała Matura na stoisku Wydawnictwa Marginesy (10) w Muzeum Architektury.

 

Niedziela, 5 grudnia 2010

11.00 – Spotkanie z Agnieszką Glińską, dyrektorem artystycznym zespołu Art Color Ballet i promocja albumu Art Color Ballet na stoisku Wydawnictwa BOSZ (102) w Muzeum Architektury.

 

11.00-12.00 – Radka Denemarková podpisuje książkę Pieniądze od Hitlera na stoisku Oficyny Wydawniczej ATUT (42) w Muzeum Architektury.

 

11.00-12.00 – Roberto Salvadori podpisuje książkę Sylwetki i portrety na stoisku Fundacji Zeszytów Literackich (59) w Muzeum Architektury.

 

11.00-13.00 – Barbara Toruńczyk prezentuje książę Czesława Miłosza Rosja. Widzenia transoceaniczne na stoisku Fundacji Zeszytów Literackich (59) w Muzeum Architektury.

 

12.00-13.00 – Marcin Kurek podpisuje tom Oleander na stoisku Fundacji Zeszytów Literackich (59) w Muzeum Architektury.

 

12.00-13.00 – Justyna Rapacz  podpisuje książkę Wrocławski szlak młodego turysty na stoisku Wydawnictwa eMKa (55) w Muzeum Architektury

 

12.00-15.00 Janusz Majewski, reżyser i pisarz, podpisuje swoją książkę Mała Matura na stoisku Wydawnictwa Marginesy (10) w Muzeum Architektury.

 

13.00-16.00 W. Julian Korab-Karpowicz podpisuje swoją książkę Historia filozofii politycznej. Od Tukidydesa do Locke'a na stoisku Wydawnictwa Marek Derewiecki (114) w Muzeum Architektury.

 

13.30-14.30 – Maria Woś podpisuje książkę Pomnieć, przypomnieć, zapomnieć na stoisku Oficyny Wydawniczej ATUT (42) w Muzeum Architektury.

 

14.00 – Spotkanie z wybitnym reżyserem Lechem Majewskim, autorem koncepcji artystycznej albumu Bruegel. Młyn i Krzyż, na stoisku Wydawnictwa BOSZ (102) w Muzeum Architektury.

 

14.00 – Mariusz Surosz podpisuje książkę Pepiki. Dramatyczne stulecie Czechów, stoisko Wydawnictwa W.A.B. (12) w Muzeum Architektury.

 

14.00-15.00 Beata Maciejewska i Tomasz Broda podpisują swoją książkę Tajemnice świętej dzielnicy na stoisku Wydawnictwa Via Nova (7) w Muzeum Architektury.

 

 

 

 

 

od: 2 grudnia 2010
do: 5 grudnia 2010 Wrocław

przysłano: 21 sierpnia 2010 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca