Literatura

Gdynia: Miasteczko Literackie

To najprawdopodobniej pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce. Tegoroczne „Literaturomanie” – Dni Nagrody Literackiej Gdynia (16-18 czerwca) odbędą się w specjalnie zbudowanym na tę okazję Miasteczku Literackim.

 

Już 12 maja, podczas Warszawskich Targów Książki, Kapituła Nagrody Literackiej Gdynia ogłosiła tegoroczne nominacje w kategoriach poezja, proza i eseistyka. Nominowani oraz liczni literaccy Goście zaproszeni do Gdyni nieco ponad miesiąc później usłyszą nazwiska laureatów podczas uroczystej Gali Finałowej. Ta z kolei będzie zwieńczeniem festiwalu „Literaturomanie”. A wszystko to w nowoczesnej infrastrukturze zaaranżowanej w klimacie kawiarni i usytuowanej w pięknym otoczeniu nabrzeża, statków i bulwaru spacerowego. Naszą intencją jest wyjście jeszcze bliżej mieszkańców i przekonanie ich, że literaturomaniacy mają w Gdyni atrakcyjną, unikalną i cykliczną imprezę literacką. Owszem – niszową, bo taka jest jej specyfika, ale o wysokiej jakości – przekonuje Violetta Trella, dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gdyni i jednocześnie sekretarz Kapituły Nagrody.

 

– Miasteczko będą tworzyć połączone ze sobą cztery namioty sferyczne, czyli w kształcie kulistym. Największy z nich będzie miał powierzchnię 300 m2 i tam też odbędą się koncerty festiwalowe oraz Gala. Zależnie od pogody, do dyspozycji będzie klimatyzacja. Wierzymy w sprzyjąjącą aurę, ale nawet w przypadku mocnego wiatru czy deszczu miasteczko będzie bardzo komfortowym miejscem dla przybyłych – informuje autor koncepcji, Mirosław Kasprzyk z Agencji Ambermedia. To już czwarta edycja festiwalu, jednak po raz pierwszy odbędzie się ona w całości w plenerze. W ramach wydarzenia miłośnicy literatury będą mieli okazję nie tylko wysłuchać interesujących rozmów, ale też samemu zabrać głos, wziąć udział w warsztatach literackich, zakupić interesujące książki czy wymienić się swoimi archiwalnymi zbiorami literatury. Wstęp na wszystkie wydarzenia (z wyjątkiem Gali) jest wolny.

 

Zdjęcia



Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
Figa
Figa 17 maja 2011, 20:27
nie wierzę :O
przysłano: 13 grudnia 2010 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca