Literatura

„THOR. Saga Asgard” - polska premiera

20 czerwca na polskim rynku ukaże się książka „THOR. Saga Asgard”. Jej autorem jest Wolfgang Hohlbein, najpoczytniejszy niemiecki pisarz powieści fantasy i jeden z najpopularniejszych niemieckich pisarzy  w ogóle, znany na całym świecie.

 

Niewielu współczesnych autorów zbliżyło się do nakładu 37 milionówegzemplarzy, który łącznie osiągnęły jego książki. 160 bestsellerów uczyniło go niekwestionowanym królem literatury fantasy. Jego powieści zostały przetłumaczone na niemal czterdzieści języków i wydane m.in. w Wielkiej Brytanii, USA, Australii, Chinach czy Japonii. Wolfgang Hohlbein jest przy tym wielkim fanem heavy metalu i gothic metalu. Saga o Asgardzie to multimedialny projekt z zespołem Manowar, który jako temat przewodni przygotował album „Thunder in the Sky”.

 

„THOR” jest powieścią godną mistrza fantastyki, otwierającą Sagę Asgard. To fascynująca historia osadzona w świecie mitologii nordyckiej.

 

Jeśli miał wcześniej jakieś imię, dziś go nie pamiętał.

Jeśli miał rodziców, nie potrafił ich sobie przypomnieć.

Jeśli się kiedyś narodził, nie miał pojęcia, kiedy to było.

 

Człowiek bez imienia. Człowiek z młotem w dłoni. Wataha krwiożerczych wilków pośród zamieci. Piorun, od którego pęka nieboskłon, i grzmot burzy w oddali.

 

Kim jest ten mężczyzna? Czy to naprawdę, jak wielu wierzy, Thor – bóg piorunów i burzy? I czy przybył, by uratować świat, czy raczej... by go zniszczyć?                                                                                                                    


***

THOR.  Saga Asgard - Monumentalny epos Wolfganga Hohlbeina i Manowar.


Pośród szalejącej burzy, budzi się otoczony przez watahę wilków. Pierwszego zdołałby pokonać, lecz jest ich zbyt wiele. Naraz pojawia się potężny biały basior i ratuje mu życie. Wie, że wilk ma na imię Fenrir. Własnego nie potrafi sobie przypomnieć.

 

Tajemniczy nieznajomy trafia na ślady pożogi i śmierci. Nienawistni wojownicy w złotych maskach napadli na podróżującą wozem rodzinę. Przeżyła tylko matka z dwójką dzieci. W nieznajomym rozpoznają boga piorunów i burz, Thora.

Droga prowadzi ich do ukrytej pośród gór doliny, legendarnego Midgard. To miejsce, gdzie schronienie i pokój znajdują uciekinierzy z zewnętrznego, rozdartego wojną świata. Lecz dziś i Midgard jest zagrożony. Wojownicy boga światła szukają drogi do doliny. I nazywają Thora swoim bratem.

 

We śnie Thor przypomina sobie coraz więcej z wcześniejszego życia. Czy jest banitą z krainy bogów? Czy może został wysłany, by odnalazł drogę do ostatniego miejsca, gdzie ludzie znajdują schronienie... by je odnalazł i zdradził?

 

 

 

THOR. Saga Asgard - Wolfgang Hohlbein

przekład: Miłosz Urban

Wydawnictwo TELBIT

Rok wydanie: 2011


przysłano: 27 grudnia 2010 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca