Literatura

Nowości i zapowiedzi Wydawnictwa Krytyki Politycznej

Miłosz, Żmijewski, Brzozowski, Tokarczuk, Szumowska

Czesław Miłosz, Człowiek wśród skorpionów. Studium o Stanisławie Brzozowskim

 

Nowe wydanie Człowieka wśród skorpionów, poprzedzone rozmową-wstępem Cezarego Michalskiego i Sławomira Sierakowskiego.

Czesław Miłosz składa hołd genialnemu myślicielowi początku XX wieku, pisarzowi, filozofowi, pełnemu pasji publicyście, krytykowi „Polski zdziecinniałej”. Esej apologiczny o Stanisławie Brzozowskim to rozliczenie Noblisty z własną biografią intelektualną. To także szkic tragicznego losu autora Płomieni, wreszcie pasjonujący wykład idei twórcy Legendy Młodej Polski, osadzony w kontekstach XX wieku.

 

Żmijewski. Przewodnik Krytyki Politycznej

 

Żmijewski to jeden z najbardziej kontrowersyjnych współczesnych twórców, wywołujący gorące dyskusje. Pole sztuki okazało się dla niego za ciasne, dlatego czerpie z polityki, dyskursu naukowego i doświadczenia ruchów społecznych. Eksperymentuje - z publicznością i z innymi twórcami.
Przewodnik Krytyki Politycznej pokazuję drogę artystyczną Artura Żmijewskiego - od sztuki krytycznej, przez głośny manifest Stosowane sztuki społeczne, aż po rolę kuratora Biennale w Berlinie.
 

Brzozowski. Przewodnik Krytyki Politycznej

 

Książka pokazuje najważniejsze wątki myśli Stanisława Brzozowskiego: etos inteligenta-radykała, zadania sztuki i literatury, kwestie nowoczesnej formuły narodu, rozumnej modernizacji, niepodległości, rewolucji i podmiotowości społeczeństwa wobec kapitalizmu. Autorzy książki rysują też ścieżki jego myśli w XX i XXI wieku.
Wśród autorów m.in. Agata Bielik-Robson, Andrzej Mencwel, Sławomir Sierakowski, Eliza Szybowicz, Andrzej Walicki.

 

Olga Tokarczuk, Moment niedźwiedzia

 

Przenikliwe eseje jednej z najpopularniejszych polskich pisarek, laureatki wielu prestiżowych nagród. Balansując na granicy literackiej mitologii i krytycznej eseistyki, Olga Tokarczuk opowiada o ciele, seksualności i śmierci, o uwikłaniu w płeć, a także o swoich podróżach, mapach lęków i lądów, ulicach Amsterdamu i horyzoncie Masywu Ślęży.

 

Szumowska. Kino to szkoła przetrwania


z Małgorzatą Szumowską rozmawia Agnieszka Wiśniewska

Jedno z najgorętszych nazwisk w polskim kinie ostatnich lat.
Małgorzata Szumowska w rozmowie z Agnieszką Wiśniewską opowiada o pracy nad filmami, o tym, jak działa światowy przemysł kinematograficzny, o dzieciństwie, rodzinnym Krakowie, który stanął w miejscu, o wychowaniu dziecka, modzie i seksie.

 



 


przysłano: 25 maja 2011 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca