Literatura

6 nominacji do Gdyni i Nike dla książek i autorów z BL

Aż sześć nominacji do Nagrody Literackiej Nike i Nagrody Literackiej Gdynia dla książek Biura Literackiego. Do Nike nominowane zostało „Imię i znamię” Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego oraz „Furia instynktu” Janusza Stycznia. Do Gdyni: „Rezydencja surykatek” Podgórnik, „Farsz” Sendeckiego, „Piąte królestwo” Romana Honeta oraz „Psy pociągowe” Filipa Zawady.


To nie jedyne tegoroczne wyróżnienia dla książek wrocławskiego wydawnictwa. 22 kwietnia profesor Jacek Łukasiewicz został tegorocznym laureatem Nagrody Literackiej Miasta Stołecznego Warszawy. Wydany w Biurze tom „Stojąca na ruinie” zwyciężył w kategorii: poezja. Kandydatów do nagrody zgłaszali zarówno wydawcy, księgarze i bibliotekarze, jak i czytelnicy.

 

Do Wrocławskiej Nagrody Poetyckiej Silesius zostały nominowane trzy książki: „Imię i znamię” Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego, „Rezydencja surykatek” Marta Podgórnik oraz „Farsz” Marcina Sendeckiego. Książka Marty Podgórnik pojawiła się także w gronie finalistek „Gryfii”, organizowanej przez „Kurier Szczeciński” Nagrody Literackiej dla Autorki, mającej na celu promowanie twórczości wychodzącej spod pióra kobiecej ręki.

 

Debiutancka proza Julii Fiedorczuk „Poranek Marii i inne opowiadania” oraz trzeci tom poetycki „Mimikra” Łukasza Jarosza zostały natomiast nominowane do finału XI edycji Konkursu Literackiego Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek. Jako autorka związana Biurem, Julia Fiedorczuk, podobnie jak Julia Szychowiak, posiada już na koncie nagrodę PTWK: pierwsza w 2001 r. za poetycki debiut „Listopad nad Narwią”, druga za tom wierszy „Po sobie” w 2008 r.

 

Biuro Literackie w swojej działalności wydawniczej doczekało się już blisko setki rozmaitych wyróżnień dla swoich autorów oraz ich książek, w tym łącznie 11 najważniejszych nagród literackich: Nike, Silesiusa i Gdyni od początku swego powstania, co jest wynikiem bez precedensu. Rekordowy pod tym względem był 2009 rok, kiedy co czwarta książka nominowana do tych laurów była wydana nakładem tego wrocławskiego wydawnictwa.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
kamil
kamil 13 maja 2012, 16:51
Trzeba będzie zabrać się do czytania.
przysłano: 13 maja 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca