Literatura

Sprawdzili się i wygrali po raz kolejny!

Średnio przystojny niby-brunet, eks-Korsykanin, chevrolety, rzężąc, toby, superokazja, mrzonka – oto największe zagadki II Wielickiego Dyktanda, które odbyło się 19 maja.

Podczas minionego weekendu w Centrum Edukacyjno – Rekreacyjnym „Solne Miasto” w Wieliczce odbyło się II Wielickie Dyktando organizowane przez Powiatową i Miejska Bibliotekę Publiczną w Wieliczce. Projekt, skierowany do mieszkańców powiatu wielickiego, miał na celu nie tylko szerzenie kultury i edukacji, ale również rozwijanie zainteresowania językiem, jako składnikiem dziedzictwa kulturowego. Organizator imprezy, Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna, swoimi działaniami chciała nie tylko zachęcić mieszkańców małej Ojczyzny do pracy nad poprawnością ojczystej mowy, ale przede wszystkim promować czytelnictwo wśród mieszkańców powiatu.


Ostatecznie o tytuł „Wielickiego Mistrza Ortografii” rywalizowało prawie 100 osób. Wśród uczestników znajdowali się również wicestarosta i wiceburmistrz. Spośród wszystkich uczestników najlepsza okazała się Katarzyna Krakowiak, która, dzięki wyśmienitej znajomości ciągle zmieniających się reguł ortograficznych, zajęła I miejsce, otrzymując puchar Wielickiego Mistrza Ortografii 2012 oraz nagrodę – laptop, ufundowaną przez Urząd Miasta i Gminy Wieliczka.


Aby wyłonić laureatów drugiego i trzeciego miejsca, konieczna była dogrywka. W jej wyniku miejsce II z tytułem Wicemistrza oraz iPod Apple, ufundowany przez Starostwo Powiatowe w Wieliczce, otrzymał Szymon Iwulski, natomiast miejsce III i tytuł II Wicemistrza Ortografii zajęła Natalia Wilk, która otrzymała aparat cyfrowy ufundowany przez firmę MK System. Podczas Wielickiego Dyktanda nie zabrakło nagrody niespodzianki, którą z rąk organizatora przyjęła najmłodsza uczestniczka konkursu – Oliwia Kaczyńska.


Nad przebiegiem dyktanda i oceną czuwało jury składające się z wybitnych przedstawicieli naukowego świata Krakowa i Katowic: prof. zw. dr hab. Piotr Żmigrodzki, prof. dr hab. Renata Przybylska oraz dr hab. Kazimierz Sikora. O profesjonalny odczyt tekstu zadbał krakowski aktor Teatru Starego im. Heleny Modrzejewskiej Jacek Romanowski . Po ciężkich próbach ortograficznych, w oczekiwaniu na wyniki wszyscy uczestnicy mogli odetchnąć, pokrzepiając się przekąskami przygotowanymi przez Pałacyk Wielicki oraz oglądając występy Zespołu Pieśni i Tańca „Raciborsko”, uczniów Szkoły Muzycznej I stopnia z Wieliczki oraz grupy tanecznej „Reakcja”.


Udział w II Wielickim Dyktandzie był nie tylko sprawdzianem własnych umiejętności, ale przede wszystkim dobrą zabawą. Stało się również doskonałą okazją do promowania czytelnictwa i bibliotek.


Patronat honorowy nad imprezą objęli: Marszałek Województwa Małopolskiego - Marek Sowa, Burmistrz Miasta i Gminy Wieliczka - Artur Kozioł, atakże Starosta Wielicki - Jacek Juszkiewicz. Impreza odbyła się dzięki finansowemu wsparciu sponsorów: Aramus, Bank PKO BP, Grupa Press Art, KED-Bus Kaszowski Kazimierz, Kefirek, Kopalnia Soli Wieliczka „Trasa Turystyczna”, Lobos, Małopolski Bank Spółdzielczy w Wieliczce, MK System, Pałacyk Wielicki, Solne Miasto oraz Wydawnictwo Święty Wojciech.


Patronatu medialnego udzielili: Dziennik Polski, Panorama Powiatu Wielickiego, Przewodnik Katolicki, Radio Plus oraz portale Wrota Małopolski, Wywrota.pl i WieliczkaCity.pl.

 

 

 


 

Patronat medialny:
Wywrota

Zdjęcia



Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 21 maja 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca