Literatura

Debata: Marshall BERMAN – Agnieszka HOLLAND

 

10 lat Krytyki Politycznej

Debata: Marshall BERMAN – Agnieszka HOLLAND

24 maja o godz. 18.00, Centrum Kultury Nowy Wspaniały Świat, Warszawa

 

W czwartek 24 maja o godz. 18.00 zapraszamy do Centrum Kultury Nowy Wspaniały Świat na ostatnią warszawską debatę z okazji dziesiątych urodzin pisma „Krytyka Polityczna”. Naszymi gośćmi będą tym razem filozof i aktywista miejski Marshall Berman, redaktor legendarnego amerykańskiego pisma „Dissent”, oraz Agnieszka Holland. Prowadzenie: Agata Bielik-Robson. Będzie to jednocześnie premiera książki Marshalla Bermana Przygody z marksizmem, która ukazała się w Serii Idee Wydawnictwa Krytyki Politycznej.

24 maja, czwartek, godz. 18.00, Nowy Wspaniały Świat, Nowy Świat 63

debata tłumaczona symultanicznie

 

>>  zobacz: pełny program debat z okazji 10-lecia KP

 

O KSIĄŻCE

Marshall Berman

Przygody z marksizmem

przekład: Sebastian Szymański

wstęp: Agata Bielik-Robson

 

Karol Marks jako romantyczny poeta nowoczesności? Karol Marks tańczący na ulicy, z tłumem studentów, w radosnym karnawale? A może prorok pracy wyzwolonej, przenikliwy analityk alienacji, przygnieciony trudem robotnik pióra? Marshall Berman, autor legendarnego Wszystko co stałe, rozpływa się w powietrzu, ukazuje nam własne i cudze przygody z jednym z najbardziej wpływowych myślicieli zeszłych dwóch stuleci. Pisze o Śmierci komiwojażera i włóczędze Waltera Benjamina, o „ogniu w sercach” rewolucjonistów i katastrofie sowieckiego eksperymentu. O wielkim potencjale wolności w kapitalizmie – i przytłaczającej człowieka mocy, jaką wyzwala. O demokracji, więzi między ludźmi i o miłości. I o myśleniu, do którego nas zmusza, a które wyrwać nas może ze stanu natury – a nowoczesność ze stanu absurdu.

 

Marshall Berman reprezentuje wszystko, co najlepsze w tradycji marksistowskiej. To, co ma w niej szansę przeżyć stulecie jej katastrofalnych triumfów.

Christopher Hitchens
 

Pasją Bermanowskiego myślenia jest Marks. Nie marksizm, lecz Marks. Karol Marks, człowiek i pisarz, jeden z największych modernistów wszech czasów, którego Berman stawia obok Mallarmego, Joyce’a i Kafki.

Agata Bielik-Robson

 

O AUTORZE

Marshall Berman (1940) - jeden z redaktorów amerykańskiego lewicowego pisma „Dissent”, filozof, wykłada nauki polityczne na City University of New York. Autor m.in. Wszystko, co stałe, rozpływa się w powietrzu (Universitas 2006).

 

>> czytaj: wywiad Michała Sutowskiego z Marshallem Bermanem

>> Sutowski: „Dissent”, czyli niezgoda na status quo

>> fragment książki

>> zamów książkę w księgarni internetowej KP

 

wstęp: Agata Bielik-Robson | tłumaczenie: Sebastian Szymański | Seria Idee, t. 33 | kategoria: filozofia | tytuł oryginału: Adventures in Marxism | projekt okładki: Hanna Gill-Piątek, Tomasz Piątek na podstawie koncepcji graficznej Twożywa | ISBN 978-83-62467-52-5 | oprawa: miękka ze skrzydełkami | 145 x 205 | 256 stron | Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2012 | cena detaliczna: 39,90 zł 


przysłano: 22 maja 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca