World of Warcraft w Fabryce Słów

Premiera 16 listopada

 

Wyniszczone przez straszliwą wojnę królestwa Azeroth z trudem wznoszą się z ruin. Pokój wciąż nie jest pewny, równowaga pomiędzy stronami konfliktu jest wyjątkowo krucha. Wystarczy, że zadmie Wicher Wojny, by drobna iskra na powrót wznieciła pożogę. A wiatr właśnie się wzmaga…

 

Fabryka Słów z dumą prezentuje „World of Warcraft: Wichry wojny” cyklu Jaina Proudmoore, pierwszą w historii naszego wydawnictwa powieść osadzoną w legendarnym świecie Warcraft firmy Blizzard, jednego z najlepiej rozpoznawalnych i najpopularniejszych producentów gier komputerowych na świecie.

 

Od 1994 r. Warcraft ewoluował z pasjonującej, lecz nieskomplikowanej gry z elementami strategii do gigantycznego wirtualnego świata, w którym w codziennych rozgrywkach bierze udział blisko 11 milionów graczy. Świat ten dawno już doczekał się potężnej warstwy fabularnej – ma własną mitologię, historię, własne legendy i własnych bohaterów.

Takich jak Lady Jaina Proudmoore, jedna z najpotężniejszych czarodziejek świata Azeroth. To właśnie jej historię opowiada cykl zapoczątkowany tomem „Wichry wojny”. Autorka powieści, Christie Golden to jedena z najbardziej doświadczonych i utytułowanych pisarekpodejmujących się adaptacji gier do wersji książkowych. W swoim dorobku ma blisko 30 powieści osadzonych w realiach kultowych światów Advanced Dungeons &Dragons – Ravenloft i Forgotten Realms, Star Wars, Star Trek oraz należących do Blizzarda -  Starcraft i Warcraft. Powieścią z tego ostatniego uniwersum, Arthas: Rise of the Lich King, Christie Golden po raz pierwszy zdobyła listę bestsellerów New York Timesa.

 

W „Wichrach wojny” na Czytelnika czeka wszystko to, co powinno legitymować dobra powieść rozrywkową: bohater, adrenalina, akcja i niemożliwe do realizacji zadanie. Jednak największym atutem tej historii jest jej świat. Pulsujący, barwny, żywy, wręcz hipnotyczny. Pełen analogii i aluzji do legend, niesamowitych opowieści oraz klasyki literatury. Zmienny – oczarowujący feerią barw i przerażający grozą swojej mrocznej strony.

 

W ciągu 22 lat swojej historii Warcraft stał się swoistą baśnią przełomu naszych wieków – heroicznym eposem wirtualnego świata. Dowodem na to, że magia może istnieć nawet w świecie wewnątrz serwerów.

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 17 września 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość


lub tradycyjnie
login lub email
hasło