Literatura

O wszystkim, co wywarło prawdziwe wrażenie na Danielu Mrozie

 

Kolejny wykład towarzyszący wystawie Mróz i Lem poprowadzi sam kurator wystawy prof. Janusz Górski. Opowie „O wszystkim, co wywarło prawdziwe wrażenie na Danielu Mrozie”.

25 września 2012, godz. 18.00
Janusz Górski
O wszystkim, co wywarło prawdziwe wrażenie na Danielu Mrozie  
Każdemu, kto zamierza opowiadać o Danielu Mrozie i jego rysunkach sam artysta ogromnie ułatwił zadanie. Aby uniknąć odpowiedzi na wciąż te same pytania o pisarzy, twórców czy filmy, którymi się inspirował, stworzył „Oświadczenie Daniela Mroza o wszystkim, co wywarło na nim prawdziwe wrażenie”, zawierające listę kilkuset tytułów, nazwisk, miejscowości, a nawet nazw modeli samochodów i samolotów.

Janusz Górski
grafik, projektant książek, profesor na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Autor książek i artykułów o projektowaniu graficznym i ilustracji, redaktor serii wydawniczej „Biblioteka typografii”, kurator Bałtyckich Spotkań Ilustratorów. Był współzałożycielem wydawnictwa słowo/obraz, od 2008 roku jest właścicielem i dyrektorem artystycznym wydawnictwa czysty warsztat.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 24 września 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca