Literatura

Spotkanie z Michałem Rusinkiem

Nadbałtyckie Centrum Kultury, 08.10.2012

 

Spotkanie z Michałem Rusinkiem - literaturoznawcą, tłumaczem, pisarzem, byłym sekretarzem noblistki Wisławy Szymborskiej i wykonawcą jej testamentu.

 

Dr Michał Rusinek - urodził się 31 stycznia 1972 w Krakowie, tamże ukończył szkołę podstawową i średnią. Laureat olimpiady polonistycznej. Studiował polonistykę w UJ w latach 1991-1996. Pracę magisterską pt. "Deconstructio antiquitatis. O relacjach tekstualnych w Dii gentium M.K. Sarbiewskiego", której promotorem była dr hab. Teresa Walas, obronił w roku 1996. Pracę doktorską pt. "Między klasyczną retoryką a ponowoczesną retorycznością", także pod kierunkiem dr hab. Teresy Walas, obronił w roku 2002. Pracuje jako adiunkt w Katedrze Teorii Literatury na Wydziale Polonistyki UJ (prowadzi wykłady i konwersatoria z teorii literatury na polonistyce, orientalistyce i romanistyce).

Autor książek, wierszy, piosenek, prowadzi audycję w radiu oraz w porady jezykowe w TV, tłumacz książek dla dzieci.

 

Publikacje:
Między retoryką a retorycznością, Kraków 2003
Kopciuszek, Warszawa 2006 
Limeryki, Warszawa 2006
Prowincjonalne zagadki kryminalne, Warszawa 2006 (współautor: Antonina Turnau)
Retoryka podręczna. Czyli jak wnikliwie słuchać i przekonująco mówić, Kraków 2005 (współautor: Aneta Załazińska)
Jak przeklinać? Poradnik dla dzieci, Kraków 2008
Mały Chopin, Kraków 2009
Michał Rusinek Kiedy byłem mały, Wydawnictwo Literatura, Łódź 2010
Jak robić przekręty. Poradnik dla dzieci, Znak, Kraków 2010 

 

Podczas spotkania sprzedawane będą książki M. Rusinka pt.: "Wierszyki domowe ","Jak robić przekręty?", 'Jak przeklinać?", "Retoryka obrazu" oraz Wisławy Szymborskiej ostatni tomik poezji – pt.:"Wystarczy ", a także biografia W. Szymborskiej "Pamiątkowe rupiecie" – autorstwa A. Bikont i J. Szczęsnej.

 

Więcej na: http://www.michalrusinek.pl/

 

Źródło: materiały prasowe Organizatora

Zdjęcia



Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 7 pazdziernika 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca