Literatura

Klub Haftowanej Poezji 21.11

 

16.00 -16.30 - koncert muzyki klasycznej (we współpracy z Instytucją Promocji i Upowszechniania Muzyki SILESIA)
16.30 -18.00 - spotkanie poetyckie z Agnieszką Dąbrowską
 

 

KLUB HAFTOWANEJ POEZJI, czyli elitarny klub dla kobiet, który będzie nawiązywał do kobiecych spotkań w przedwojennych Domach Oświatowych. Jego współczesna wersja połączy dwie idee. Pierwsza dotyczy czytania poezji bliskiej członkiniom klubu. Druga odniesie się do haftowania, które w XIX wieku było niezbędnym elementem edukacji młodych panien i jednym z najczęstszych kobiecych zajęć. Dom Oświatowy Biblioteki Śląskiej stanie się miejscem spotkań dla nieformalnej grupy kobiet zainteresowanych hafciarstwem i wierszami.
Elitarność klubu będzie polegała na wspólnym, głośnym czytaniu i tym samym wejściu do grona wybranych, beneficjentów. Projekt w zamierzeniu ma być utopijną wersją klubów, stowarzyszeń i organizacji społecznych. Jego działania będą ewoluowały wraz z potrzebami uczestniczek. Być może przybiorą formę spotkań, wystaw haftowanych wierszy lub staną się cyklem rozmów o sztuce i literaturze w atmosferze relaksu na Tarasie Czytelniczym. Działalność klubu będzie wspierała inne przedsięwzięcia Domu Oświatowego Biblioteki Śląskiej ideami i inicjatywami członkiń.

Spotkanie wesprą swoim udziałem członkinie Parkowej Akademii Wolontariatu z Chorzowa.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 15 listopada 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca