Literatura

Historia niedokończona

 

TONY JUDT
 

HISTORIA NIEDOKOŃCZONA. FRANCUSCY INTELEKTUALIŚCI 1944-1956

 

Wstęp: 

 Marci Shore

Przekład: 

 Paweł Marczewski

 

Liczba stron:344

Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2013

 

 

Tony Judt, jeden z najwybitniejszych historyków XX wieku, kreśli panoramę ideową powojennej Francji, ówczesnej mekki europejskiej kultury i obiektu westchnień inteligentów ze Wschodu. Historia niedokończona to napisana z prawdziwą furią polemika z Jean-Paulem Sartre'em, Emmanuelem Mounierem, Maurice'em Merleau-Pontym czy Simone de Beauvoir – plejadą francuskich filozofów i radykalnych pisarzy, którzy po II wojnie światowej zostali „towarzyszami podróży” sowieckiego komunizmu. Autor monumentalnegoPowojnia stworzył dzieło pouczające – i kontrowersyjne; błyskotliwe i niesprawiedliwe zarazem. Historia niedokończona to lektura obowiązkowa dla tych, który chcą zrozumieć dylematy XX-wiecznej historii.

 

Historia niedokończona to książka o tej szczególnej odpowiedzialności intelektualistów; to także książka o Europie Wschodniej i o tym, co Tony Judt nazywa „wielkim milczeniem” – milczeniem o „krwi innych”.

Marci Shore

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
Paulina Wielbicka
Paulina Wielbicka 26 stycznia 2013, 19:39
hm jakaś intelektualna uczta się zapowiada :)
przysłano: 21 stycznia 2013 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca