Literatura

Biuro Literackie na Praskich Targach Książki

Tuż po osiemnastych urodzinach Portu Literackiego wrocławskie Biuro Literackie  będzie gościć w Pradze na 19. Międzynarodowych Targach Książki i Festiwalu Literackim „Świat książki”. W programie przewidziano m.in. wieczór autorski Ryszarda Krynickiego i Jacka Dehnela.

 

Tematem przewodnim tegorocznych targów jest poezja, nie mogło więc na nich zabraknąć autorów Biura Literackiego oraz jego dyrektora Artura Burszty. Polskiej poezji poświęcone będą bloki tematyczne czasopism a2 i Listy, przez cały czas trwania targów będzie działać stoisko Instytutu Polskiego, na którym sprzedawane będą książki Biura Literackiego.

 

W czwartek Artur Burszta weźmie udział w debacie o sytuacji poezji na współczesnym rynku wydawniczym z udziałem szefów europejskich oficyn wydających poezję, a w sobotę zaprezentuje portale biuroliterackie.pl i portliteracki.pl jako przykład stron internetowych poświęconych poezji.

 

Wydawani przez Biuro Literackie Jacek Dehnel i Ryszard Krynicki, których kilka dni temu można było zobaczyć podczas Portu Literackiego spróbują podczas wspólnego wieczoru odpowiedzieć na pytanie o tradycję polskiej współczesnej poezji, będą również podpisywać książki.

 

Ryszard Krynicki wydał niedawno zbiór Przekreślony początek z 22 utworami z lat 1965-2010, a Jacek Dehnel jest autorem wyboru czterdziestu czterech wierszy Jarosława Iwaszkiewicza zawartych w tomie Wielkie, pobrudzone, zachwycone zwierzę. Wcześniej opublikował w Biurze trzy poetyckie książki oraz trzy z przekładami.

 

19. Międzynarodowe Targi Książki i Festiwal Literacki „Świat książki” trwają od 16 do 19 maja, w programie oprócz polskiego akcentu zaplanowano prezentacje kilkudziesięciu książek i autorów z całego świata, m.in. Stephen Clarke, Péter Esterházy, Kjartan Fløgstad, Robert Fulghum, Wilhelm Genazino, Werner Lambersy, Ryan van Winkle, Kerry Shawn Keys. 

 

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 13 maja 2013 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca