Literatura

Zmierz się z Rymoliryktandem

 

Rozpoczynają się zapisy na III edycję Rymoliryktanda – czyli ogólnopolskiego, performerskiego dyktanda autorstwa cenionego tekściarza Łukasza L.U.Ca Rostkowskiego. Z arcytrudnymi tekstami dyktand zmierzyć się może każdy, kto do 22 października zarejestruje się na stronie www.rymoliryktando.pl.

 

„Reklamy żółtopióry hiperszaszłyk arterie skradłszy, już wsie żyrzyńskie zeżarł trzy” – z tym i wieloma innymi, równie trudnymi ortograficznie zdaniami zmierzyli się śmiałkowie biorący udział w ubiegłorocznej edycji Rymoliryktanda. Jak się okazało, nie tylko ze słowami trzeba było stoczyć pojedynek. Autor tekstu utrudnił piszącym zadanie, uciekając się do charakterystycznej dla siebie desylabizacji i zabawy słowem. Dodając do tego rozpraszającą autentyczną scenografię z filmu „Kingsajz” z gigantycznym imbrykiem w roli głównej. Jak na razie żaden z uczestników nie był w stanie napisać dyktanda bezbłędnie.

 

W tym roku z pewnością również nie będzie łatwo, ale warto podjąć wyzwanie. Na zwycięzcę oprócz przygody czeka nagroda pieniężna w wysokości 10.000 zł. Nagrody przewidziano także dla zdobywców drugiego i trzeciego miejsca (odpowiednio 5.000 zł i 3.000 zł). Ale nie tylko o wygraną tu chodzi. – Obok zabawy językiem chcemy kreować refleksję i dyskusję na temat rozwoju języka, podkreślać wagę słowa i wartości płynące z jego dotrzymywania – komentuje L.U.C. Dyktandu towarzyszyć będą bowiem performance i koncerty wybitnych polskich tekściarzy oraz warsztaty i debata.

 

Wraz z rozpoczęciem zapisów do Rymoliryktanda organizatorzy ujawniają identyfikację wydarzenia. Przy okazji Rymoliryktanda L.U.C zaprasza młodych, zdolnych polskich grafików do Interpretacji jego identyfikacji. Dotychczas autorami plakatów byli; Wojtek Piotrowski w wrocławskiego JUICE oraz duet Piotra i Gosi z poznańskiego studia KINEZA. W tym roku autorem identyfikacji Rymoliryktanda jest Mateusz Kołek – grafik z Krakowa, którego prace cenione są za niezwykle oryginalny styl.

 

W tym roku streetartowe dyktando odbędzie się 26 października w Krakowie, przy współpracy z Krakowskim Biurem Festiwalowym i pod honorowym patronatem Rady Języka Polskiego. Gdzie dokładnie? Na to wpływ mają sami uczestnicy wydarzenia. Organizatorzy jeszcze do 20 września czekają na zgłoszenia najciekawszych miejsc pod adresem: Ry2013@eluce.pl.

 

Wydarzenie transmitowane będzie na żywo przez radio i telewizję, więc udział w Rymoliryktandzie może wziąć każdy. Organizatorzy podkreślają jednak, że aby dać wszystkim uczestnikom równe szanse, zwycięzcami nie mogą zostać laureaci poprzednich edycji dyktanda.

 

Więcej informacji na: www.rymoliryktando.pl

Zdjęcia



Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 16 września 2013 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca