Literatura

Marcin Perchuć czyta nową powieść Stephena Kinga

 

 

Już w najbliższy wtorek, 24 września , do księgarń trafi „Doktor Sen” -  kontynuacja kultowego „Lśnienia”. W zwiastunie wystąpił aktor, Marcin Perchuć, który przeczytał fragment nowej powieści Mistrza Grozy.

 

Powieść „Doktor Sen” to kontynuacja jednej z najbardziej znanych powieści Kinga – „Lśnienia” przeniesionej na ekran przez Stanleya Kubricka (z rewelacyjną rolą Jacka Nicholsona).  W krótkim zwiastunie prezentującym fragment książki wystąpił aktor, Marcin Perchuć:

 

ZOBACZ

 

http://www.youtube.com/watch?v=sAoZVon-GIMv

 

 

 

Pamiętacie małego chłopca obdarzonego niezwykłą mocą? Chłopca nękanego przez duchy? Chłopca uwięzionego w odludnym hotelu wraz z opętanym ojcem?  W powieści „Doktor Sen” spotkacie go ponownie już jako dorosłego mężczyznę.  Nękany przez mieszkańców hotelu Panorama, w którym jako dziecko spędził jedną straszliwą zimę, Dan przez dziesięciolecia błąka się po Ameryce, usiłując zrzucić z siebie odziedziczone po ojcu brzemię beznadziei, alkoholizmu i przemocy. Ostatecznie odnajduje swoje miejsce w małym miasteczku w New Hampshire, we wspierającej go grupie Anonimowych Alkoholików i w domu opieki, gdzie zachowana z lat dzieciństwa resztka mocy pozwala mu nieść ulgę umierającym w ostatnich chwilach ich życia. Staje się znany jako „Doktor Sen”.

 

Kiedy Dan poznaje efemeryczną Abrę Stone, jej nadzwyczajny dar budzi drzemiące w nim demony i każe mu stanąć do boju o jej duszę i przetrwanie. To epicka batalia między dobrem i złem, krwawa, pełna rozmachu opowieść, która zachwyci miliony miłośników „Lśnienia” i zadowoli każdego, kto dopiero teraz wkracza w świat tej już klasycznej pozycji w dorobku Kinga.

 

Pomimo tego, że do premiery książki zostało jeszcze kilka dni, „Doktor Sen” już pojawił się na listach bestsellerów polskich księgarni internetowych, a pierwszą recenzję czytelnicy mogą przeczytać w serwisie Dzika Banda. O nowej powieści Stephena Kinga Robert Ziębiński, redaktor naczelny Dzikiej Bandy,  napisał:

 

„Doktor Sen” to pierwszy od „Ręki mistrza” rasowy horror Kinga. Tak, są tu potwory, istoty demoniczne, odwieczna walka dobra ze złem. Są sceny epatujące okrucieństwem, jakich nie było w jego powieściach od czasów „To”, (które King uznaje za swoje pożegnanie z horrorem o potworach). Ale tak naprawdę nie one są najważniejsze. Więcej – motyw nadprzyrodzony służy tu czemuś zupełnie innemu niż strasznie potworami. Otóż groza (i nie boję się użyć tego słowa) wielkość „Doktora Sen” bierze się jak najlepszych powieściach Kinga z codzienności.

 

Powieść „Doktor Sen” (wyd. Prószyński i S-ka) w Polsce ukaże się w dniu światowej premiery książki, czyli 24 września.

 


przysłano: 21 września 2013 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca