Literatura

„Fotomania” – pierwsza wirtualna wystawa w Muzeum Literatury. Premiera!

 

Stara fotografia to umowny termin, jakim określa się obiekty powstałe od czasu wynalezienia pierwszych technik fotograficznych w latach 30. XIX w. do wybuchu I wojny światowej. Muzeum Literatury posiada kolekcję ok. 3000 takich fotografii, będących bogatym materiałem ikonograficznym dla badaczy epoki, a przede wszystkim dla miłośników literatury. Na wystawie będzie można obejrzeć ponad 350 fotografii z naszych zbiorów, ułożonych w 9 rozdziałów, dotyczących różnych dziedzin życia. Wystawę otwiera galeria portretów literackich, ale zobaczymy na niej również artystów, aktorów i polityków.

 

Ciekawym dodatkiem jest swoisty XIX-wieczny żurnal, poprzedzony słownikiem mody. Poszczególne obiekty przedstawione zostały w formie miniatur. Po kliknięciu myszką na miniaturę otwiera się osobne okno, w którym widoczny jest obraz w powiększeniu. Nawigacja umożliwia dowolny sposób zwiedzania wystawy.

 

Zapraszamy: fotomania.muzeumliteratury.pl

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 25 września 2013 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca