Literatura

Kryminał w nauce, nauka w kryminale

Jednym ze stałych punktów Międzynarodowego Festiwalu Kryminału jest spotkanie "Literaci kontra zawodowcy". Dokładamy starań, by format ewoluował, więc co roku przybiera on nieco inną formę - policjanci komentowali już fragmenty polskich powieści kryminalnych, polskich seriali, a także przesłuchiwali pisarzy, by rozwiązać napisaną przez nich zagadkę. W tym roku szykujemy kolejną niespodziankę.

 

W piątkowy wieczór policjantom z Komendy Wojewódzkiej Policji Klossowi i Małej będzie towarzyszył jeden z czołowych polskich specjalistów w zakresie profilowania nieznanych sprawców przestępstw - Jan Gołębiowski. Na spotkaniu odtworzymy wycinek prawdziwego życia komendy: profiler będzie miał za zadanie pomóc policjantom w śledztwie, którego scenariusz powstał we współpracy policji i pisarzy.

Ale to niejedyny stały punkt MFK: jak co roku MFK odwiedzą naukowcy. Tym razem w ramach panelu "Nauka w praktyce śledczej"Kierownik wrocławskiej Pracowni Toksykologii Sądowej dr n. med. Marcin Zawadzki oraz dr hab. prof. nadzw. UWr. Maciej Szostak opowiedzą o zagadkach toksykologii. Spotkanie poprowadzi Sebastian Zakrzewski.

Dla pasjonatów nauki mamy jeszcze jedną dobrą wiadomość: we współpracy z Uniwersytetem Wrocławskim organizujemy sesję naukową "Gatunki literatury kryminalnej: tradycja, współczesność, ewolucja, perspektywy rozwoju". Swoje wystąpienia wygłoszą na niej specjaliści ze świata nauki. Więcej informacji na temat sesji na stronie MFK: http://bit.ly/1eJcrct.

Zapraszamy również do odwiedzenia strony internetowej MFK Wrocław 2013 oraz Facebooka festiwalu.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 26 września 2013 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca