Literatura

Białoruś – scena jednego aktora

Nakładem wydawnictwa Helion, w marce Editio ukazała się długo oczekiwana książka „System Białoruś” Andrzeja Poczobuta – dziennikarza, publicysty i blogera, a także działacza mniejszości polskiej na Białorusi.

Osoba prezydenta Łukaszenki na tyle zdominowała życie publiczne na Białorusi, że dziś nie można mówić o tym kraju, nie wspominając o Łukaszence. Jest on uważany za najwyższy autorytet w polityce, sporcie, kulturze. Dziś nikt nie podejmie się roli wróżbity, przepowiadającego, kiedy na Białorusi skończy się jego epoka. Jednak mimo usilnych starań upartego prezydenta oblicze Białorusi nie jest już jednolite. Obok popleczników obecnego władcy są tam także ludzie, którzy stoją w opozycji do niego. Nie wszyscy biznesmeni są skorumpowani przez rządzący reżim. Nie wszyscy szarzy obywatele chcą bezrefleksyjnie uczestniczyć w show, jaki od lat funduje im rządząca ekipa.

 

Z książki Andrzeja Poczobuta, dziennikarza i działacza mniejszości polskiej na Białorusi, czytelnicy dowiedzą się jak wygląda świat za murem - kraj, który osiemnaście lat temu stał się sceną jednego aktora, oraz ludzie, którzy trwają w chorym systemie i cierpliwie czekają na zmianę.

 

Jeszcze do niedawna trudno było określić konkretną datę przyjazdu autora do Polski. Śledczy uznali, że jest niewinny, jednak do ostatniej chwili czekaliśmy na wynik rozprawy w związku z wyrokiem z 2011 roku.  W końcu możemy potwierdzić wizytę korespondenta GW w Polsce, Andrzej Poczobut został zwolniony z obowiązku odbywania kary i  w dniach 23-29 października Autor Systemu Białoruś pojawi się w Polsce. Zapraszamy do spotkania z tym wyjątkowym człowiekiem.

 

Spotkanie premierowe odbędzie się 23 października o godz. 19:00 w Faktycznym Domu Kultury (Instytut Reportażu, Warszawa, ul. Gałczyńskiego 12). Poprowadzi je Pani Maria Przełomiec, autorka i prowadząca program „Studnio Wschód” w TVP Info.

 

Kolejne, tym razem podpisywanie książki na stoisku Wydawnictwa Helion, odbędzie się 25.10 o godz. 14:00 na Targach Książki w Krakowie.

 

Tej książki nie można przegapić! Wizyty Andrzeja Poczobuta w Polsce tym bardziej!

Link do książki: http://bezdroza.pl/ksiazki/sysbia.htm


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 24 pazdziernika 2013 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca