Literatura

Jak czytać ebooki na komputerze?

Dla czytelników, którzy chcą poczytać książki na ekranach komputerów i laptopów prezentujemy zestawienie programów do czytania e-książek.

Warto zwrócić uwagę na to, że czytanie na ekranie komputera może być też z kilku powodów nie dla każdego. Po pierwsze czytanie na ekranie jest męczące dla oczu i może powodować pewien dyskomfort. Po dłuższym takim seansie czytelnik może odczuwać pogorszenie samopoczucia. Po drugie trzeba uważać aby pozycja w jakiej czytamy przed komputerem była jak najbardziej prawidłowa. Po trzecie skupienie się na lekturze może być cieżkie, gdyż nasza uwagę może rozparszać internet, mail itp. Jeśli już chcemy czytać długie teksty na ekranie komputera to trzeba to robić rozsądnie.

 

Kilka rzeczy, o których warto pamiętać zabierając się do czytania na ekranie to: zmniejszenie jasności i kontrastu, czytajnie częściami, robienie krótkich regularnych przerw, odpowiednie programy do czytania ebooków, które pozwolą nam odczytać różne formaty, takie jak PDF, EPUB i MOBI.

Najbardziej popularne i potrzebne narzędzia do czytania e-książek:

 

Calibre - najbardziej rozbudowany i zaawansowany program do obsługi biblioteki ebooków, ich czytania, a nawet konwersji pomiędzy różnymi formatami. Dodatkowo, pozwala nam na stworzenie własnej elektronicznej biblioteczki. Jest łatwy w obsłudze i możesz go pobrać za darmo w serwisie pliki.pl

 

Adobe Digital Editions - program pozwalający nam na czytanie eBooków w formatach PDF i ePub. Jednyny program, na którym odczytamy ebooki w DRM. Na szczęście już coraz mniej wydawnictw zabezpiecza e-książki w ten sposób, ale czasem program może się nam przydać.

Kindle na PC - świetna aplikacja od Amazona, dzięki której przeczytamy e-książki zakupione w ich księgarni. Publikacje znajdują się online w “chmurze” więc wymagane jest połączenie z internetem, dzięki czemi możemy czytać te same ebooki na kilku różnych urządzeniach. Program wymaga logowania do konta Amazon.

 

MagicScroll i IbisReader – czytniki, których używać możemy bez instalowania na komputerze, a więc w bezpośrednio przeglądarce. Jest to bardzo wygodna opcja dla każdego i posiada całkiem fajne możliwości jeśli chodzi o wygląd stron.

EpubReader – to przydatne rozszerzenie dla użytkowników przeglądarki Firefox.

Jak widać obecnie mamy sporo możliwości czytania ebooków na ekranach naszych komputerów, kiedy i gdzie tylko mamy na to ochotę. Warto więc z nich korzystać.

 

Źródło: pliki.pl


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
Grzegorz Cezary Skwarliński
Grzegorz Cezary Skwarliński 8 listopada 2013, 17:09
Miałem styczność z kilkoma programami na PC do czytania e-booków. EpubReader pod Firefoxa nie przypadł mi do gustu. Głównie ze względu na sposób przerzucania stron. Kindle na PC to ciekawa propozycja Amazona, ale jak na razie nie korzystałem intensywnie (tylko się zapoznałem). Najbardziej podoba mi się Calibre i wbudowana w niego "czytarka" książek, która przypomina używanie normalnego czytnika.
Mimo wszystko wolę standardowy czytnik. Przy komputerze szybko męczą się oczy. No i trzeba siedzieć (a ja wolę leżeć czytając).
Dorota Karwowska
Dorota Karwowska 15 kwietnia 2021, 08:18
bardzo fajne rzeczzy
Dorota Karwowska
Dorota Karwowska 15 kwietnia 2021, 08:19
Stracznie drogie
przysłano: 8 listopada 2013 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca